مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور گفت: احیا و بهره برداری موقوفات کشور باید با اهتمام و جدیت پیگیری شود که بخش قابل توجهی از این مهم بر عهده روحانیون و طلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی میر مطلبی مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور در چهاردهمین همایش هم اندیشی مسئولان امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور واقع در حوزه علمیه قزوین گفت: همه روحانیون و طلاب باید بازوی قوی در راستای اجرای وقف باشند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مدل‌های اقتصاد، وقف است که اگر همه تلاش کنیم، درآمد موقوفات و بهره برداری از آن به دوران طلایی و درخشندگی سابق خود باز می‌گردد.

حجت الاسلام میرمطلبی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش وقف، اجرای نیات و صحبت با جوامع محلی است، ادامه داد: در همین راستا کارگروهی را تشکیل دادیم که موقوفات حوزه روستایی را مورد توجه قرار دهیم و اینکه چگونه با مردم صحبت کنیم.

به گفته این مسئول، گفتگو با جوامع محلی برای اجرای نیات وقف بسیار مهم است که بخشی قابل توجهی از این مهم بر برعهده روحانیون و طلاب قرار دارد.

حجت الاسلام میرمطلبی بیان کرد: وظیفه ما در حوزه موقوفات راهبرد ایجاد آن است که باید توسعه پیدا کند و تحقق این مهم نیازمند کار جهادی است.

مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور ضمن تشکر از اقدامات مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین، عملکرد حجت الاسلام مجیدی را موفق ارزیابی کرد و آن را نمونه یک مدیر موفق عنوان نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار