معاون وزیر جهاد گفت: طی ۴۴ سال اخیر تولید محصولات کشاورزی با رشد بیش از ۴۰۰ درصدی از ۳۳ میلیون تن به ۱۳۳ میلیون تن رسیده است.

مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نخستین همایش بین المللی  و هشتمین آیین ملی گرامی داشت روز جهانی زنان روستایی و عشایر گفت: موضوع امنیت غذایی دغدغه بسیاری از کشورهاست و همواره با بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان می‌توان به توسعه پایدار و امنیت غذایی دست یافت.

به گفته او، طی ۴۴ سال اخیر، تولید محصولات کشاورزی از ۲۵ به ۱۳۳ میلیون تن رسیده که این امر بیانگر رشد ۴۰۰ درصدی تولید است که تجزیه و تحلیل نشان می دهد که ۳۵۰ درصد تولید مدیون فعالیت آموزشی و ۵۰ درصد افزایش سطح زیرکشت است.

خیام نکویی ادامه داد: اگر نقش زنان روستایی در بسیاری از عرصه ها مورد توجه قرار بگیرد، امروزه شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستا  بودیم.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه پس از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب ۷۶ درصد جامعه شهری و ۲۴ درصد جامعه روستایی رقم خورده است، افزود: توسعه روستاها با بها دادن به نقش آفرینی خانوارهای روستایی قابلیت تحقق دارد و سازمان تات مفتخر است با بهره گیری از تجربیات بخش کشاورزی گام هایی برداشته است.

او با بیان اینکه نقش زنان در امنیت غذایی بسیار فوق العاده است، گفت: توسعه روستاها با حمایت از زنان تحقق پیدا می‌کند و همواره حمایت از زنان باید به یک فرهنگ غالب تبدیل شود و کشاورزی باید به عنوان یک شغل قلمداد شود که در این صورت جامعه زنان روستایی و عشایری چندین ماموریت مهم خواهند داشت.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار