همزمان با شروع ۸ سال دفاع مقدس شیرزنی از روستای سیف آباد کازرون در اعزام فرزندانش به جبهه حق علیه باطل تمام تلاشش را انجام می‌دهد.

در آستانه اجلاسیه هزار و ۳۰۰ شهید سرافراز شهرستان کازرون بر آن شدیم تا از مادر شهیدی بگوییم که فرزندانش در دوران ۸ سال دفاع مقدس به جبهه حق علیه باطل شتافتند.


بیشتر بخوانید

اجلاسیه هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان کازرون برگزار می‌شود


همزمان با شروع جنگ تحمیلی شیرزنی در روستای سیف آباد شهرستان کازرون به نام مامان جان شفیعی در لبیک به ندای حضرت امام خمینی (ره) در اعزام فرزندانش به جبهه حق علیه باطل تمام تلاشش را انجام می‌دهد.

مرحوم مامان جان شفیعی مادر یک شهید به نام احمد شفیعی، ۲ جانباز به نام‌های حاج حسین و محمد رحیم و ۲ ایثارگر رزمنده به نام علی حسین و رضا شفیعی است.
او، شیر زنی بود که علاوه بر اعزام همه فرزندان دارای شرایطش به جبهه حق علیه باطل در جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیز نقش بسزایی در بین اقوام و اهالی روستا ایفا می‌کرد.

مادر شهید احمد شفیعی چنان در اعزام فرزندان به جبهه مشتاق بود و به گفته فرزندانش ذره‌ای در راه اسلام و فرمان امام کوتاهی نمی‌کرد.

وقتی در سال ۱۳۶۱ خبر شهادت احمد فرزندش را به او می‌دهند سجده شکر به جا می‌آورد و از خداوند طلب می‌کند که جوان شهیدش را در راه اسلام از او قبول کند.

مادر شهید شفیعی

از خودگذشتگی مادر شهید هنگام تصادف و مرگ فرزندش

این مادر شهید در حادثه‌ای که برای فرزند نوجوانش به نام علی آقا رخ می‌دهد وقتی از ۸ فرزند پسرش یکی از فرزندان در روستای سیف آباد بر اثر حادثه تصادف در دم جان می‌دهد و مردم در صحنه تصادف جمع می‌شوند و شاهد مرگ فرزندش می‌شوند مادر شهید به صحنه می‌آید به مردم حاضر در صحنه می‌گوید که راننده ماشین (کسی به فرزندش زده و موجب مرگ او شده است) خانواده اش منتظر او هستند، بگذارید، برود.

 از خصوصیات دینی و اخلاقی این مادر شهید که زبانزد خاص و عام بود، این که او در خصوص انجام واجبات و ترک محرمات، همیشه فرزندان، نوه ها، اقوام و سایر مردم را دعوت می‌کرد بویژه در به پا داشتن نماز و بخصوص نماز جمعه و تا جان در توان داشت در نماز جمعه شرکت می‌کرد و در ترک غیبت و همچنین در مراسم امر خیر ازدواج، صلح و سازش، دید و بازدید و عیادت مریض در بین هم محلی ها، پیشقدم بود.

او همچنین جوانان را به ازدواج و فرزندآوری تشویق می کرد و از موارد خاص این مادر ایثارگر همیشه توصیه در خط ولایت و رهبری و دعا برای رهبر و پیروزی رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود که تاکید می‌کرد در راه امام و اسلام همیشه در صحنه باشیم و کوتاهی نکنیم و ان شالله اسلام در همه صحنه‌ها پیروز است. 

یادآور می‌شود، شهید احمد شفیعی در عملیات رمضان ۲۳ تیرماه سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مادرش مرحوم مامان جان شفیعی در ۱۷ خرداد سال ۱۴۰۲ داری فانی را وداع گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.