مصری با اشاره به آثار تخریبی و زیست محیطی چاه‌های غیر مجاز آب در این استان گفت: برای انسداد کامل این چاه‌ها به منابع مالی کافی نیاز داریم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گقت: تاکنون هشت هزارو۴۵۰ حلقه چاه غیر مجاز در این استان شناسایی شده که برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی سبب فقر آن ها شده است.

وی بیان کرد: برای انسداد هر حلقه چاه آب ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که امسال انسداد یک هزارو۷۱۰ حلقه چاه را هدفگذاری کرده ایم .

مصری گفت : با روند کنونی ، انسداد کامل چاه های غیر مجاز البرز بیش از پنج سال زمان می برد که این امر آسیب بیشتری به سفره های زیر زمبنی استان وارد می کند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان البرز یاد آور شد: اکنون نیز این استان دارای پنج میلیون و۳۸۴ حلقه چاه مجاز با آبدهی ۵۳۴میلیون متر مکعب است که با احتساب چاههای غیرمجاز سالانه بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب از سفره های زیر زمینی استان آب برداشت می شود.

وی با بیان اینکه دشت های استان البرز با فقر مضاعف منابع آبی روبر است ، گفت : اکنون با بیش از یک میلیارد و۵۰۰ میلیون متر مکعب کاهش سطح آبخوانها در این استان مواجه هستیم.

مصری تاکید کرد: تشدید فرونشست زمین و گسترش پدیده گردوخاک در استان البرز از آثار مخرب نابودی آبهای سطحی و زیر زمینی این استان است.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای استان البرز با جدیت موضوع انسداد چاههای غیرمجاز را دنبال می کند ضمن آنکه در زمان حاضر ۲۰ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده خام برای واحدهای صنعتی و مزارع کشاورزی جنوب استان البرز اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.