نخست وزیر پیشین پاکستان اظهار داشت که اجلاس سازمان شانگهای فرصت بهبود روابط با هند را فراهم کرده است.

 همزمان با برگزاری اجلاس سازمان شانگهای در پاکستان و برنامه وزیر امور خارجه هند برای سفر به اسلام‌آباد، نخست وزیر پیشین پاکستان اظهار داشت که این رویداد فرصت بهبود روابط میان دو کشور را فراهم کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه شبکه جیو نیوز پاکستان، نواز شریف رئیس حزب مسلم لیگ نواز طی دیداری با نماینده رسانه‌ای هند در شهر لاهور گفت که وی همیشه حامی عادی سازی روابط پاکستان با هند است.

اظهارات نواز شریف برادر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان درحالی عنوان می‌شود که روابط متشنج دو همسایه اتمی جنوب آسیا از پنج سال گذشته در پایین‌ترین سطح قرار دارد و بازدید جی شانکار وزیر امور خارجه هند از پاکستان اولین سفر یک وزیر خارجه از آن کشور به اسلام‌آباد طی یک دهه گذشته به شمار می‌رود.

در عین حال هیچ یک از مقام‌های پاکستانی و هندی درباره احتمال ذوب شدن یخ روابط دوجانبه و یا دیدار مقام‌های دو کشور در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد صحبتی مطرح نکرده‌اند.

براساس این گزارش، نواز شریف نخست وزیر اسبق پاکستان که ۹ سال پیش در زمان دولت وقت خود میزبان نارندرا مودی نخست وزیر وقت هند در شهر لاهور بود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد سازمان همکاری شانگهای می‌تواند فرصت بهبود روابط میان دو کشور همسایه را فراهم کند.

وی افزود: حضور نخست وزیر هند در اجلاس شانگهای در اسلام‌آباد می‌توانست یک گام جدید برای عادی سازی روابط باشد با این حال امیدوارم در آینده بتوانم فرصتی برای دیدار با وی داشته باشم.

بیست و سومین نشست روسای دولت‌های کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای از امروز به مدت ۲ روز در شهر اسلام‌آباد آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار