امیر قطر تاکید کرد که مسئله فلسطین همچنان مهمترین اولویت آنان است و در ادامه خواستار پایان حملات رژیم تروریستی اسرائیل به لبنان و غزه شد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز سه شنبه تاکید کرد که موضوع فلسطین همچنان در راس اولویت‌های او قرار دارد و دوحه خواستار پایان دادن به تجاوز به لبنان و پایان دادن به جنگ و نسل کشی علیه غزه است.

براساس گزارش الجزیره، او در ادامه تاکید کرد که رژیم تروریستی اسرائیل عمدا با اجرای طرح‌های از پیش برنامه ریزی شده در مناطق دیگر مانند کرانه باختری و لبنان، تجاوز را گسترش داد.

امیر قطر افزود: ما موفق به دستیابی به یک توافق آتش بس شدیم که در نوامبر گذشته اجرا شد. اما پس از این همه کشتار و ویرانی، اسرائیل چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر راه حل دو دولتی نخواهد داشت. قطر از جامعه جهانی خواسته است که تجاوز اسرائیل به سرزمین‌های فلسطین را متوقف کند.

او ادامه داد: خواهان پایان دادن به تجاوز به لبنان و اجرای قطعنامه‌های بین المللی از جمله قطعنامه ۱۷۰۱ هستیم و حملات هوایی و حملات زمینی نیرو‌های اشغالگر اسرائیل علیه لبنان را محکوم می‌کنیم.

او در پایان تاکید کرد که ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای توقف تشدید تنش در مرز با لبنان، توقف جنگ علیه غزه خواهد بود و گفت که قطر نسبت به تشدید خطرناک تجاوزات رژیم تروریستی اسرائیل که هر روز در حال گسترش است و پیامد‌های آن بر کشور‌های همسایه و منطقه بارها هشدار داده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار