کارشناس واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان البرز گفت: هزار و ۱۷۴ دز واکسن هاری طی ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان تزریق شد.

مهدی گلی کارشناس واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان البرز گفت: علاوه بر واکسن هاری، ۶ هزار و ۶۰۰ سرم هاری به افراد دچار حیوان گزیدگی نیز تزریق شده که با درمان به موقع، هیچ مورد فوتی در این شهرستان طی مدت یاد شده گزارش نشده است.

وی ادامه داد: تعداد کل حیوان گزیدگی‌ها ۳۹۶ مورد بود که از این تعداد ۲۳۲ نفر مربوط به گزش سگ، ۱۶۱ مورد مربوط به گزش گربه و سه مورد نیز مربوط به سایر حیوانات بوده است.

گلی بیان کرد: ۸۴.۴ درصد سگ‌های صاحبدار، ۱۵.۶ درصد سگ‌های بلاصاحب، ۱۹.۲ درصد گربه صاحبدار و ۸۰.۸ درصد گربه‌های بلاصاحب این گزش‌ها را به خود اختصاص داده اند.

کارشناس واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز بیماری هاری را جزو بیماری‌های خطرناکی برشمرد و گفت: افرادی که دچار حیوان گزیدگی می‌شوند باید بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی برای تزریق سرم و واکسن ضد هاری مراجعه کنند.

تب و گزگز محل گزیدگی از علایم اولیه بیماری هاری است که این علایم با تهوع، استفراغ، رفتار‌های خشونت‌آمیز، هیجان‌های کنترل نشده، ناتوانی در حرکت بخشی از بدن، گیجی و از دست دادن هوشیاری همراه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار