معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۱۳ نقطه حادثه خیز مصوب در استان گفت: از این تعداد تاکنون پنج نقطه حادثه خیز استان به طور کامل اصلاح و حذف شده است.

امین قوامی اظهار کرد: برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز استان چهارمحا و بختیاری ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: افزون براین قرارداد برطرف کردن پنج نقطه دیگر از نقاط حادثه خیز چهارمحال و بختیاری با ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار منعقد شده و پیمانکار در حال کار است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: نقاط حادثه خیز در حال اجرا شامل احداث زیرگذر سامان (۲ نقطه) با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پیچ یالانچی سامان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ورودی شرکت نفت شهرکرد و ورودی زندان است که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: از ۱۳ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در استان تنها ۲ نقطه گردنه کت و گُدار کبک باقی‌مانده که در تعهد وزارت راه و شهرسازی است و در حال اجرا است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین از ۲۷ نقطه حادثه خیز شناسایی‌شده مربوط به سال ۹۵ نیز هفت نقطه باقی‌مانده بود که با اعتبار۳۰۰ میلیارد ریال امسال به طور کامل برطرف شد.

وی اضافه کرد: این نقاط حادثه خیز شامل لردگان - منجرمویی، پیچ چلگاه، پیچ دهناژ، حسین آباد - نصیرآباد، گردنه مروارید محور بروجن - لردگان، پیچ نگارسنگ است.

به گفته قوامی، افزون بر این رفع ۵۴ نقطه حادثه‌خیز نیز به صورت امانی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ابلاغ اعتبارات مهمترین مساله در خصوص رفع نقاط حادثه خیز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی دستگردی
۱۰:۳۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
با سلام و تشکر واقعا گردنه کت در محور فرخشهر به بخش دزک هر روزه شاهد تصادفات ناگوار می باشد که انشاالله با حذف گردنه و دوبانده شدن این محور گشایش خوبی در این مسیر انجام گردد.
آخرین اخبار