هیات ایرانی شرکت کننده در نشست اتحادیه بین المجالس (IPU) به هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی سالن نشست را ترک کردند.

هیات ایرانی شرکت کننده در نشست اتحادیه بین المجالس (IPU) به هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی سالن نشست را ترک کرده و خواستار اخراج این رژیم از اجلاس شد.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ و در لحظه‌ای که نماینده رژیم صهیونیستی قصد سخنرانی در اجلاس بین‌المجالس کشورهای جهان در ژنو را داشت، سالن نشست را ترک کردند.

همچنین کشورهای الجزایر، اردن، تونس و ترکیه و پارلمان عربی نیز این سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند.

در همین حال پس از پایان نطق نماینده رژیم صهیونیستی و در پاسخ به ادعاها و اظهارات واهی نماینده این رژیم، منوچهر متکی رئیس شورای اجرایی بین المجالس مجلس شورای اسلامی در سخنان کوتاهی خواستار اخراج این رژیم از نشست بین المجالس جهانی شد و گفت: با جنایاتی که در لبنان و فلسطین شاهد هستیم نباید به هیات رژیم صهیونیستی وقت صحبت داده شود و آن‌ها باید از IPU اخراج شوند.

وی افزود: تروریست‌های اسرائیلی را از این اجلاس بیرون کنید و ان‌شاءالله پس از پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی، باید سران این رژیم و فرماندهان نظامی و خلبانان کودک کش را در دادگاه نورنبرگ(۲) محاکمه و مجازات کنند.

دادگاه نورنبرگ مجموعه‌ای از دادرسی‌های نظامی است که پس از جنگ جهانی دوم و برای رسیدگی به جنایات جنگی برگزار شد.

 اتحادیه بین‌المجالس (IPU) در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که روسا و سایر نمایندگان پارلمان‌های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می‌پردازند.

موضوع گفت‌وگوی این دوره از اجلاس «استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آینده‌ای مسالمت‌آمیزتر و پایدارتر» است و در این اجلاس تمام نهادهای قانونی IPU، از جمله شورای بین‌المجالس، مجمع، کمیته‌های چهارگانه دائمی، سمینارهای نمایندگان جوان و زن تشکیل جلسه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار