دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر یک روزه به سیرجان برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌های این شهرستان قول مساعد داد.

رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، فرماندار سیرجان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای شهر و قائم مقام شهرداری سیرجان و جمعی از مدیران از کتابخانه‌های سیرجان بازدید کردند و قول‌های مساعدی برای تجهیز و توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای شهرستان سیرجان داده شد.

علی یعقوبی‌پور فرماندار سیرجان در حاشیه این بازدید ابتدا به پروژه احداث کتابخانه و مرکز آموزش و پژوهش شهرداری سیرجان اشاره کرد و گفت: کتابخانه صفر انرژی سیرجان با مساحت ۲۳۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در حال ساخت است. 

وی افزود: این پروژه در سه طبقه طراحی شده و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد یک کتابخانه جامع، مدرن و استاندارد در آن لحاظ شده است. 

به گفته فرماندار سیرجان، در این پروژه توجه ویژه‌ای به معماری بومی شده است و پس از بهره‌برداری، به عنوان بزرگترین کتابخانه منطقه جنوب شرق کشور شناخته خواهد شد.

وی همچنین محل ساخت این کتابخانه را در مجاورت باغ ایرانی اعلام و تصریح کرد: فضا‌های پیش‌بینی‌شده برای این مکان فرهنگی شامل مخزن کتاب، سالن مطالعه، و یک آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۴۰۰ نفر خواهد بود.

یعقوبی‌پور در پایان بازدید دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه شهید صفاری، اولین کتابخانه شهرستان سیرجان گفت: در این بازدید، دبیر کل نهاد کتابخانه‌ها ضمن بررسی طرح توسعه این کتابخانه، از ساختمان اداری و سالن مطالعه آن نیز بازدید کرد. 

وی افزود: همچنین با تعدادی از کتاب‌خوان‌ها که در حال مطالعه بودند، گفت و گو‌هایی انجام شد و نظرات و پیشنهادات آن ها شنیده شد. 

یعقوبی پور تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعه‌کنندگان افزایش ساعات مطالعه بود که رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌ها، این پیشنهاد را پذیرفته و دستور پیگیری و انجام مراحل اداری مربوطه را صادر کرد.

فرماندار سیرجان، ضمن قدردانی از حضور رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پیگیری‌های مستمر نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در این سفر، قول‌های مساعدی برای تجهیز کتابخانه و مرکز آموزش و پژوهش شهرداری، توسعه کتابخانه شهید صفاری، و همچنین افزایش منابع کتاب در کتابخانه‌های شهرستان دریافت شد.

 وی افزود: این اقدامات نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگی و پژوهشی شهرستان ایفا خواهد کرد.

در پایان این سفر، رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن حضور در دفتر حجت الاسلام شیخ عباس مسلمی زاده امام جمعه سیرجان با وی دیدار و گفت و گو کرد. 

همچنین، وی با خانواده شهید ایرانمنش نیز دیدار کرد. این دیدار‌ها به منظور ارتقای همکاری‌های فرهنگی و تجلیل از ایثار و فداکاری شهدا انجام شد و نشان‌دهنده اهمیت نهاد کتابخانه‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه و احترام به مقام شهیدان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار