نخست وزیر اسپانیا ضمن محکوم کردن حمله رژیم تروریستی اسرائیل به یونیفل خواستار تعلیق قرارداد تجارت آزاد با این رژیم شد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت که این کشور و ایرلند از کشور‌های اتحادیه اروپا می‌خواهند تا توافق تجارت آزاد با رژیم تروریتی اسرائیل را به حالت تعلیق درآورند.

براساس گزارش الجزیره، سه روز پیش، سانچز با محکوم کردن حملات رژیم تروریستی اسرائیل به نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) از جامعه جهانی خواست تا فروش سلاح به این رژیم تروریستی را متوقف کنند.

سانچز در بیانیه‌های مطبوعاتی گفت: «من حملات نیرو‌های اسرائیلی به نمایندگی سازمان ملل در لبنان را محکوم می‌کنم.» او در ادامه افزود که اسپانیا از اکتبر ۲۰۲۳ فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده است و از جهانیان می‌خواهد که همین اقدام را برای جلوگیری از ادامه تشدید تنش در منطقه انجام دهند.

شایان ذکر است که در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه، اسپانیا و ایرلند و بلژیک بیش از سایرین نسبت به اقدامات رژیم تروریستی اسرائيل در نوار غزه انتقاد و طرح‌هایی را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مطرح کرده‌اند. 

توافقنامه اتحادیه اروپا و اسرائیل که از سال ۲۰۰۰ لازم الاجرا است، اصلی‌ترین سند حقوقی است که روابط دوجانبه بین دو طرف را تحت پوشش قرار می‌دهد. بر اساس این توافقنامه گفتگوهای سیاسی، تجارت، فناوری، مبارزه با یهودی ستیزی و نژادپرستی مورد توجه قرار گرفته شده است. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
وقتی میگن وزارت نفت را شفاف کنید منظور این نیست بگید بکی فروختید و چه جوری فروختید ! منظور اینه که حقوق میادین نفتی ایران را پیگیری و اعلام کنید . حقوق و مزایا و عملکرد مدیران برای پیشرفت صنعت و علم نفت را اعلام کنید . حساب های غیر متصل به خزانه چه شد بررسی های حساب ها چه شد
آخرین اخبار