رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: شهر دوستدار کودک با سردادن شعار محقق نمی‌شود بلکه باید دستورالعمل‌های جمع‌آوری شده در تمامی قوانین و بخشنامه‌های شهری لحاظ و دستگاه‌های مرتبط و متولی همراه کار شوند.

اکبر ایازی در جلسه کمیسیون فرهنگی با موضوع بررسی اطلس شهر دوستدار کودک اظهار کرد: موضوع حائز اهمیت این است که شهر خوب زمانی شکل می‌گیرد که شهروندان به‌ویژه مسئولان عاشقانه و صادقانه پای‌کار آن باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد اظهار داشت: شهر دوستدار کودک به‌صورت شعارگونه محقق نمی‌شود بلکه لازم است در تمام بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های فعلی، موضوعات آن جاری و ساری و دستگاه‌های مجری همراه کار شوند.

وی اضافه کرد: امید است که تدوین و جمع‌آوری دستورالعمل‌ها و همچنین اسناد ارزیابی و اطلس منجر به دستیابی شهر مناسب و بانشاط برای کودکان شود.

ایازی با بیان اینکه رشد کودک در شهر وابسته به حضور او در محیط بیرون از خانه، یعنی مهدکودک و مدرسه، محله، خیابان، پارک و به‌طورکلی فضا‌های همگانی شهر است، اظهار داشت: نحوه ارتباط کودک با محیط و ارتقای گستره توانایی‌های او، بر لزوم توجه به نیازهایش در محیط شهری و مناسب‌سازی فضا برای او تاکید دارد.

وی گفت: ما باید در شهر شرایطی داشته باشیم که همه کودکان از امکانات موجود به‌صورت یکسان بهره‌مند باشند و همه بتوانند از آن به‌خوبی استفاده کنند که لازمه این مهم پژوهش و اجرای اطلس شهر دوستدار کودک در شهرکرد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار