معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از پرداخت ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ به هنرمندان صنایع‌دستی این استان خبر داد.

محمدرضا خلجی  افزود: ۲۴۰میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح مشاغل خانگی به ۳۶۷ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان همدان و ۲۷۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ به هنرمندان همدانی پرداخت شده است.

معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: ۴۵ هزار و ۸۳۲ هنرمند صنایع‌دستی استان همدان در ۸۵ رشته فعال صنایع‌دستی استان مانند سفال و سرامیک، منبت و معرق چوب، رودوزی‌ها، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، زیورآلات سنتی، گلیم و چرم فعالیت دارند.

خلجی گفت: سال گذشته تعداد هزار و ۹۱۹ مجوز تولید انفرادی صنایع‌دستی در این استان صادر و یا تمدید شده و در راستای توسعه و حمایت از هنر‌های صنایع‌دستی استان همدان ۲۵۶ کارت شناسایی، ۱۲۸۷پروانه تولید انفرادی، ۳۶۷ مجوز پروانه تولید کارگاهی و ۹ جواز تأسیس کارگاهی، صادر هم تمدید شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از حضور هنرمندان همدان در سی و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در روز‌های ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه در تهران خبر داد.

محمدرضا خلجی با بیان اینکه سی و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود، اهمیت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این رویداد را به‌عنوان نخستین تجلی همگرایی تمامی دستگاه‌های مرتبط با صنایع‌دستی در سه حوزه آموزش، تولید و بازرگانی مورد تأکید قرار داد و افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی محلی برای فروش و بازاریابی محصولات قابل مطرح در بازار است. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه بازار و فروش است و در کنار آن آثار فاخر نمایش داده می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: استان همدان با داشتن دو شهر جهانی، یک شهر ملی و دو روستای ملی و تعداد بالای شاغل در حوزه صنایع‌دستی جزو استان‌های سطح بالا در زمینه صنایع‌دستی است و متناسب با پهنه جغرافیایی و جمعیتی نسبت به استان‌های فارس، تهران و اصفهان در رده نخست قرار دارد.

خلجی یادآور شد: صنایع‌دستی ظرفیت بالایی در اشتغالزایی و جذب نیروی کار دارد و می‌تواند پیشران توسعه و اشتغال استان باشد، زیرا با حداقل سرمایه‌گذاری می‌توان در این حوزه به اشتغال پایدار دست یافت.

برچسب ها: صنایع دستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.