رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: در نیمه نخست امسال ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی در استان صادر شده است

صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: میزان جذب مواد خام و ظرفیت فرآوری و بسته بندی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان ۱۸۱ هزار تن و فرصت شغلی آنها ۲۶۰ نفر است که با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گفته او، بخش عمده سرمایه‌گذاری این واحد‌های تبدیلی و تکمیلی توسط بخش خصوصی و با مشارکت مردم انجام شده است و ۵۰۵ میلیارد ریال دیگر آن از محل تسهیلات بانکی و حمایت دولت تأمین شده است.

محمدی افزود: مجوز‌های بهره‌برداری از صنایع تبدیلی در نیمه نخست امسال در حوزه زراعی، باغی، دام و طیور به متقاضیان در شهرستان‌های صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه، رشت، شفت، رودسر، رودبار، آستارا و تالش ارائه شد.

او تصریح کرد: ارائه مجوز‌ها برای فعالیت‌های ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه دو مداره و نیز بالای صفر، بسته بندی میوه تازه، بسته بندی سبزی و صیفی تازه، شالیکوبی، بسته بندی انواع محصولات کشاورزی شامل برنج، حبوبات، چای، انواع چاشنی، ادویه و بادام زمینی فرآوری شده صادر شد.

صدور ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی در گیلان

صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی صنایعی است که با انجام کار‌های مختلف بر روی محصولات زراعی، باغی، دامی، طیور، شیلات، جنگل و مرتع موجب ایجاد ارزش اقتصادی در این محصولات به صورت انجام عملیات فرآوری و ایجاد تولیدات مختلف از محصول خام اولیه و یا بسته بندی‌های خرد و متفاوت انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.