مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: مادر ۴۹ ساله اهل نلاس این شهرستان، با اهدای عضو به ۲ بیمار زندگی بخشید.

سیامند محمدی مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت با بیان اینکه مادر سردشتی به ۲ نفر زندگی بخشید، گفت: این زن دارای چهار فرزند است و به علت سکته و خونریزی دچار عارضه مرگ مغزی شده بود، پس از چند روز مراقبت و اطمینان پزشکان از عدم بهبودی، خانواده وی به اهدای عضو رضایت دادند.

وی اضافه کرد: سرانجام ۲ کلیه وی به بیماران در انتظار اهدای عضو، هدیه شد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت ضمن قدردانی از اقدام خداپسندانه این خانواده گفت: این سومین مورد اهدای عضو سال جاری در این شهرستان است.

وی یادآور شد: مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی و تداوم زندگی کوتاه‌مدت بیمار نیز وابسته به دستگاه است و در صورت جدا شدن از دستگاه بعد از چند ثانیه فوت می‌کند.

این مورد بیست و دومین اهدای عضو سال جاری در آذربایجان غربی بود.

سطح هوشیاری این بیماران عدد سه است در حالی که سطح هوشیاری انسان سالم ۱۵ است؛ بیمار مرگ مغزی در صورتی که اهدای عضو هم نشود بیشتر از هفت تا ۱۰ روز زنده نخواهد ماند.

اعضای قابل اهدای از فرد مرگ‌مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌هاست ضمن اینکه برخی از بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.