مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت سیستان و بلوچستان گفت: در اتفاقی شگفت‌انگیز و نادر هندوانه‌های دیم و ارگانیک در کنار شنزارهای بیابان لوت در محدوده روستای انجیرک برداشت شد.

 حسین اسلامی گفت: هندوانه‌های دیم و ارگانیک در کنار شنزارهای بیابان لوت در محدوده روستای انجیرک برداشت شد، اتفاقی شگفت‌انگیز و نادر که تعجب بسیاری را در پی دارد.

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت سیستان و بلوچستان ادامه داد: برداشت هندوانه‌، خربزه‌های شیرین، آبدار و خوش رنگ در دل شنزارهای بیابان لوت تعجب‌برانگیز است، کاشت و برداشت هندوانه محلی، خربزه و گاهی وقت‌ها جو و گندم در گذشته‌های دور در هنگام بارش‌های زیاد زمستانی و بهاری در کنار بیابان لوت از سوی اهالی روستاهای حاشیه کویر انجام می‌شد.

او افزود: سال گذشته و اوایل سال‌جاری پس از بارش‌های خوب زمستانی و بهاری در ضلع شمال‌شرقی بیابان لوت در محدوده روستای انجیرک، باعث ایجاد برکه‌ها یا دریاچه‌ای کوچک در کنار شنزارها شد.

او گفت: پس از خشک شدن این محدوده‌ها، مردمان محلی در این زمین‌ها کشت دیم انجام دادند که حاصل آن برداشت محصولات جالیزی بسیار با کیفیت است. کاشت دیم در زمان ترسالی در طول تاریخ در کویر مرکزی ایران و این ناحیه قدمت چند صدساله دارد.

برچسب ها: بیابان لوت ، شنزارها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار