افزایش بی‌رویه اتباع خارجی بیگانه در پوشش تکدی‌گری این روزها در شهرستان سراوان نگرانی‌هایی را در باب امنیت، بهداشت و مباحث پیرامون اجتماعی برای شهروندان به وجود آورده است.

مجتبی شجاعی فرماندار سراوان دراین‌خصوص از دستگاه‌های متولی خواسته بود که با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی، با ورود، سکونت و اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز برخورد کنند.
 
به گفته وی برابر قانون کار اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را ندارند و در صورت اشتغال و به‌کارگیری، کارفرمای آن‌ها متخلف و مشمول جریمه خواهد شد.

فرماندار سراوان خاطرنشان کرد: ارمغان این حضور غیرقانونی، تا کنون منجر به اشغال فرصت‌های شغلی و افزایش نرخ بیکاری، افزایش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، ایجاد پدیده حاشیه‌نشینی و تغییر بافت جمعیتی شهر، استفاده از خدمات آموزشی، بهداشتی، رفاهی، یارانه‌ای و تحمیل هزینه بر اقتصاد شهرستان، ازدواج‌های غیرقانونی اتباع غیرمجاز با اتباع ایرانی و تولد فرزندان بی‌هویت، انتقال بیماری‌های واگیردار و خطرناک و به خطر انداختن سلامت جامعه و.... اشاره کرد.

برچسب ها: متکدیان ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار