شهردار حمیدیا، از اجرای طرح‌های شهرداری برای ساماندهی معابر و اماکن عمومی این شهر خبر داد.

 الله وردی شهردار حمیدیا با اشاره به اینکه فعالیت‌های گوناگونی در شهرداری حمیدیا صورت گرفته، گفت: در شهرداری حمیدیا در زمینه دفع آب‌های سطحی، بازپیرایی بوستان‌های ولی رشتی، شهردار، فردوس، آلاله و عسکری اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: میدان محمد رسول الله (ص)، هم اجرای طرح آن در حال انجام است.

 الله وردی افزود: بازسازی جوی‌های آب، خیابان فجر، مسجد جامع و کوچه ۱۰۱ صورت گرفته است وعملیات تملک و آزادسازی املاک درمسیر خیابان امیرالمومنین (ع) اجرایی شده و زیرسازی و آسفالت وپیاده روسازی آن هم در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بلوار شهید دشتی از لحاظ پیاده روسازی، آسفالت و بهسازی بلوار در دستور کار شهرداری قرار دارد. 

شهردار حمیدیا خاطرنشان کرد: لوله گذاری ۱۵ هزار متر مربع و جداسازی آب شرب از آب آبیاری فضای سبز در شهرداری این منطقه صورت گرفته و دراین راستا ۱۰ مخزن ذخیره آب جهت ذخیره سازی آب آبیاری ایجاد شده که موجب شده تا ۸۰ درصد جداسازی آب شرب از آب آبیاری فضای سبز صورت گیرد و کنتور‌ها از مدار خارج شوند.

وی ادامه داد: پارکینگ‌های عمومی در محله‌های مختلف شامل انتهای خیابان منابع طبیعی یزد، محله قاسم نقی، محله پایین رحمت آباد، جنب مسجد جامع، کنار خود شهرداری حمیدیا و کوچه شماره هفت ایجاد شده که ایجاد پارکینگ در دیگر مناطق شهرداری هم در دستور کار قرار دارد. 

الله وردی گفت: در سال ۱۴۰۳ هم تملک و آزادسازی و اصلاح ترافیک مسیر‌های شهید جعفری تکمیل و علائم ترافیکی آن هم نصب شده است. 

وی خاطر نشان کرد: در بحث دوربین‌های نظارتی هم بیش از ۳۵ دکل نصب دوربین در سطح شهر حمیدیا به دوربین‌های قبل اضافه شده است.

شهردار حمیدیا، اضافه شدن نگهبان به بوستان‌ها در راستای تامین امنیت بیشتر را، موجب رضایتمندی شهروندان محله‌های شهر حمیدیا دانست و گفت: بوستان شهدای گمنام هم دیوار سنگی ان اجرایی شده است. 

الله وردی در ادامه گفت: ۱۵ طرح ترافیکی اصلاحی هم در شهرداری حمیدیا در حال اجرا است که مهمترین این طرح ها، اجرای بلوار جهاد به مدرس است که قسمت عمده تملک آن با اعتبارات شهرداری صورت گرفته و درصورت تامین اعتبار از طریق منابع استانی و کشوری طرح تسریع می‌یابد. 

شهردار حمیدیا اضافه کرد: طرح ساماندهی بلوار شهید دشتی سال گذشته تهیه وفاز اول آن اجرایی شده و فاز دوم هم در سالجاری در حال اجرا است. 

وی خاطر نشان کرد: در زمینه اقدامات فرهنگی هم، دو فرهنگسرا در شهر حمیدیا داریم و برای فرهنگ سرای قاسم نقی بیش از ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده و اکنون بحث فضای مجازی هم در مدارس حمیدیا در حال تدریس است و در شهر حمیدیا ۵ گروه فرهنگی هم قوی نیزداریم که در حال فعالیت درقالب این فرهنگس سرا‌ها و مکان‌های دیگر هستند.

وی، طراحی اصلاحی خیابان سلمان جنوبی را در دست اقدام دانست و گفت: برای رفع ترافیک بلوار دشتی هم یک دوربرگردان طراحی شده که انشالله تا یکماه آینده طرح آن اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.