منابع عبری زبان از حمله موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی از جمله عکا، نهاریا و حیفا خبر دادند.

منابع عبری زبان از حمله موشکی و پهپادی حزب الله لبنان به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی از جمله عکا، نهاریا و حیفا خبر دادند.این منابع تاکید کردند که آژیر خطر در بخش‌های وسیعی از شمال فلسطین اشغالی از جمله عکا، حیفا، الخضیره، نهاریا و راس الناقوره به صدا درآمده است.

منابع اسرائیلی همچنین از وقوع انفجار‌هایی در حیفا و عکا در پی این حمله خبر دادند.این منابع تاکید کردند که یک پهپاد هم به پایگاه نظامی تیپ گولانی در عکا اصابت کرده است.

وبگاه اخبار اسرائیل گزارش داد شمار مجروحان حمله پهپادی حزب‌الله به ۲۸ نفر رسید که حال برخی از آنان وخیم است. بالگرد‌ها و آمبولانس‌های اسرائیلی برای جابجایی کشته و زخمی‌ها در محل حمله پهپادی حزب‌الله حاضر شدند.

کانال ۱۲ عبری اعلام کرد: یک پهپاد به هدفی در جنوب حیفا اصابت کرد و گزارش‌های اولیه حاکی از مجروحیت تعداد زیادی در محل برخورد است.

رسانه‌های اسرائیلی‌ گزارش دادند پهپاد سالن غذا خوری پایگاه تیپ گولانی در عکا را هدف قرار داد و جراحت‌های وخیمی در محل گزارش شده‌است. برخی منابع فلسطینی از وخامت حال ۸ نیروی ارتش اسرائیل در حمله حزب‌الله خبر دادند.

همچنین طبق گزارش رسانه‌های لبنانی، حزب الله تاکید کرد در چارچوب سلسله عملیات «خیبر» و در واکنش به حملات صهیونیست‌ها و کشتار غیر نظامیان توسط دشمن صهیونیستی، پایگاه نظامی «طیره الکرمل» در جنوب حیفا را با موشک هدف حمله قرار داده است.

حزب الله همچنین تاکید کرد محل استقرار نظامیان اشغالگر در پایگاه نظامی «مسغاف عام» را هدف آتش توپخانه قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه کوتاه دیگری اعلام کرد: درگیری با نظامیان اشغالگر در بخش غربی روستای عیتا الشعب همچنان ادامه دارد.

حزب الله تصریح کرد: یک موشک به ماشین‌آلات جنگی و نظامیان اشغالگر در پایگاه نظامی زرعیت با شلیک شد.

رزمندگان مقاومت اسلامی همچنین یک تانک نظامیان اشغالگر را در جنوب روستای القوزح با شلیک موشک هدایت شونده هدف قرار دادند که منجر به آتش گرفتن آن و کشته و زخمی شدن نظامیان و سرنشینان آن شد.

حزب الله لبنان همچنین تجمع نظامیان اشغالگر در اطراف پایگاه‌های خله ورده، شومیرا و تپه کنعان در نزدیکی روستای بلیدا را هدف حمله راکتی و توپخانه‌ای قرار داد.

حزب‌الله: منازلی که سربازان اسرائیلی در آنها تجمع کنند هدف ماست

در بیانیه اتاق عملیات حزب‌الله آمده است: ارتش اسرائیل از خانه‌های شهرک‌نشینان در برخی از شهر‌های شمال فلسطین اشغالی مانند حیفا به‌عنوان مراکز تجمع افسران و سربازان خود استفاده می‌کند. این منازل و پایگاه‌های نظامی، هدف نیروی هوایی و موشکی مقاومت اسلامی است.

منابع اسرائیلی: حادثه خیلی سخت در جنوب حیفا/ دست‌کم ۳ صهیونیست در حمله حزب‌الله کشته شدند

منابع اسرائیلی از حمله پهپادی در منطقه بنیامینا- گیوعات آدا در شمال استان حیفا خبر دادند و آن را "حادثه‌ای خیلی سخت" توصیف کردند.

رادیو ارتش اسرائیل خبر داد که در نتیجه انفجار پهپاد حزب‌الله در بنیامینا واقع در جنوب حیفا ۳ نظامی صهیونیست کشته و ۴۰ نفر هم زخمی شدند که حال ۹ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

منابع صهیونیستی می‌گویند حمله پهپادی حزب‌الله لبنان به حیفا یکی از بدترین حوادثی است که از آغاز جنگ تاکنون برای اسرائیل رخ داده است.

حزب‌الله: قادر به رسیدن به عمق اسرائیل هستیم

یک مقام ارشد در حزب‌الله به شبکه الجزیره گفت عملیات بنیامینا با دسته‌ای از پهپاد‌های انتحاری انجام شد. وی گفت که توانمندی و امکانات مقاومت همچنان قوی است و قادر به رسیدن به عمق اسرائیل است. 

این مسئول ارشد حزب‌الله تصریح کرد: ما با دسته‌ای از پهپاد‌های انتحاری به پادگان وابسته به تیپ گولانی در بنیامینا حمله کردیم.

 سالن غذاخوری پادگان آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا پس از حمله پهپادی حزب الله

سالن غذاخوری پادگان آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا پس از حمله پهپادی حزب الله.

حزب‌الله: صهیونیست‌ها طی درگیری‌ها در مرز با گریه و زاری فرار کردند

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که عصر امروز طی درگیری نیرو‌های مقاومت با نظامیان رژیم صهیونیستی در مرز، تعدادی از نظامیان صهیونیست‌ها کشته و مجروح شده و باقی نظامیان نیز با گریه و زاری، فرار را ترجیح دادند.

افزایش تلفات حمله پهپادی حزب‌الله به حیفا به ۶۷ زخمی

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که تلفات حمله پهپادی حزب‌الله به بنیامینا در جنوب حیفا به ۶۷ زخمی افزایش یافت که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. طی این حمله همچنین تاکنون ۳ نظامی صهیونیست کشته شده‌اند.

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره عملیات کوبنده خود در حیفا

مقاومت اسلامی لبنان گفت: پادگان آموزش تیپ گولانی در منطقه بنیامینا واقع در جنوب حیفا را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

حزب الله همچنان در میدان حاضر است و آماده دفاع از سرزمین و ملت تسلیم ناپذیر و مظلوم خود است.

هرگز از عمل به وظیفه خود در پاسخ به جنایات دشمن دریغ نخواهد کرد.

تصاویری از محل انفجار پهپاد حزب‌الله در پایگاه تیپ گولانی در جنوب حیفا

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار