مدیر عامل مجمع شاعران مقاومت گفت: یزد به عنوان حسینیه ایران و شهر توریستی، پتانسیل خوبی برای برگزاری جشنواره بین المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر (ع) دارد.

 مرتضی حیدری آل کثیر مدیر عامل مجمع شاعران مقاومت در نشست آنلاین با غلامعلی مدیح دبیر تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر (ع) با اشاره به یزد، حسینیه ایران و شهر توریستی که دارای پتانسیل یک جشنواره بین المللی است، گفت: قسمت بین الملل بیشتر جشنواره‌ها با زبان‌های مختلف است که در این جشنواره عملا آثار در چند زبان خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از ملت‌ها مانند انگلیسی و آمریکایی ملت شعر و مدیحه نیستند و آثار انگلیسی که در آنها هست همه نشات گرفته از مهاجرین هندی یا پاکستانی است که به زبان انگلیسی سروده‌اند.

مدیرعامل مجمع شاعران مقاومت متذکر شد: تجربه‌ای که در برگزاری جشنواره شاعران مقاومت وجود دارد، آثار ارسالی به زبان‌های فارسی ترکی اردو و عربی است.

حیدری آل کثیر در پایان آثار برگزیده جشنواره را دارای مفاهیم مناسب برای چاپ دانست و افزود: یکی از مزایای برگزاری جشنواره‌ها، چاپ آثار برگزیده تحت عنوان یک مجموعه است که می‌تواند به یادگار بماند.

حیدری آل کثیر ادامه داد: این جشنواره ضمن تأکید بر غنای فرهنگی یزد، فرصتی برای بیان هنر شاعری و مدیحه‌سرایی در سطح بین‌المللی فراهم خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.