معاون گردشگری و توسعه سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت: در ۶ ماه اول امسال بیش از یک میلیون و ۸۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان قزوین دیدن کردند.

نادر محمدی معاون گردشگری و توسعه سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت: در ۶ ماه اول امسال، یک میلیون و ۸۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان قزوین بازدید کردند که نسبت به ۶ ماه اول سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: طی این مدت ۴۵۹ گردشگر از فضا‌های اقامتی استان بهره بردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

معاون گردشگری و توسعه سرمایه‌گذاری استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین از لحاظ مراکز اقامتی با کمبود جدی مواجه است، ادامه داد: این روند رشد در میزان گردشگر و فضا‌های اقامتی نشان از عزم استان برای توسعه گردشگری و ترغیب برای رشد سرمایه‌گذاری اقامتی است.

محمدی تاکید کرد: ما برنامه‌های مناسبی به منظور جذب گردشگر در فصل پاییز و زمستان تدارک دیدیم از جمله این برنامه‌ها می‌توان از جشنواره غذا‌های سنتی و جشنواره شیرینی‌های سنتی با دعوت از استان‌های مختلف کشور نام برد.

وی اضافه کرد: در سه ماه فصل تابستان امامزاده حسین (ع) قزوین به عنوان قطب مذهبی استان، اماکن تاریخی دولتخانه صفوی و مجموعه سعدالسلطنه در قزوین و همچنین مناطق الموت و آوج بیش‌ترین میزان استقبال از گردشگر را در استان داشتند.

معاون گردشگری و توسعه سرمایه‌گذاری استان قزوین بیان کرد: با وجود تلاش‌های بسیار هنوز برای افزایش زمان ماندگاری گردشگر در استان، زیرساخت‌های لازم همچون اماکن اقامتی و تفریحی مناسب، شهربازی‌های استاندارد وجود ندارد تا زمان سفر و هزینه‌کرد گردشگر را در استان افزایش دهد.

محمدی از رشد ۲۵ درصدی صدور موافقت اصولی خبر داد و گفت: دولت با موافقت‌های اصولی به دنبال تسهیل و تشویق سرمایه‌گذارانی است که اقدامات آنها منجر به ساخت و بهره‌برداری از مراکز اقامتی و تفریحی و توسعه گردشگری استان باشد.

استان قزوین ۲ هزار و ۳۰۰ تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، خانه‌های سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی دارد که آماده پذیرایی از گردشگران هستند که از این تعداد ۱۴ مورد آن مربوط به اقامتگاه بوم‌گردی در روستا‌های خوش آب و هوای استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار