رئیس رژیم صهیونیستی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی را مایه تحمیل هزینه سنگینی بر تل‌آویو دانست و گفت: اسرائیل از زمان شکست در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ هنوز درس کافی نگرفته است.

پایگاه مصری صدی البلد گزارش داد، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در مراسمی به مناسبت سالگرد جنگ اکتبر گفت: با وجود گذشت بیش از ۵۰ سال از جنگ اکتبر ۱۹۷۳، اسرائیل از این جنگ، درس نگرفته است.

هرتزوگ افزود: ما بار‌ها در برنامه ریزی دچار اشتباه شدیم و بار دیگر به گزارش‌های نیرو‌های رده پایین در میدان و کسانی که به ما هشدار می‌دادند، توجهی نکردیم.

رئیس رژیم صهیونیستی درباره ناکامی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ افزود: ناکامی ما در هشدار و گردنکشی ما، بار دیگر هزینه سنگین و درناکی را بر ما تحمیل کرد.

هرتزوگ خاطرنشان کرد: باید به صورت گسترده، عمیق، معتبر، مستقل و بدون درنظر گرفتن ملاحظات برای گرفتن درس و نتیجه در زمینه این ناکامی، تحقیق کنیم.

رئیس رژیم صهیونیستی، تلاش برای آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه را مسئولیت و وظیفه این رژیم دانست.

 با گذشت بیش از یک سال از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای به مناطق مختلف نوار غزه با آتش خودی ارتش رژیم اشغالگر کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده و این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی آنها هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند و چند دوره مذاکره در این باره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار