رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایران جزو کشور‌های پیشتاز در سرشماری بخش کشاورزی است، گفت: سرشماری عمومی این بخش امسال از ۱۲ آبان ماه آغاز شده است و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد.

حمیدرضا منتظری در خصوص طرح سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: ایران جزو کشور‌های پیشتاز در سرشماری بخش کشاورزی است.

وی افزود: تاکنون پنج مرحله سرشماری کشاورزی در کشور انجام گرفته است که اولین آن در سال ۱۳۵۲ و آخرین آن هم در سال ۹۳ صورت گرفته است.

منتظری بیان داشت: فرمان سرشماری عمومی کشاورزی امسال توسط رئیس جمهور در ابتدای شهریورماه صادر شد و متعاقب آن تشکیلات و چارت سازمانی در استان‌ها و شهرستان‌ها تعیین و تشریح شده است.

وی عنوان کرد: بحث سرشماری کشاورزی یک مؤلفه بسیار مهم برای ذی‌نفعان است، بهره‌برداران این بخش کشاورزان، دامپروران، شیلات داران و سایر بخش‌های کشاوزی هستند.

منتظری خاطرنشان کرد: پاسخ‌های شهروندان در سرشماری باید مبتنی بر واقعیت باشد، چون نتایج سرشماری هم در مباحث اقتصادی چهارمحال و بختیاری بسیار اثرگذار است و هم به عنوان یک داده و پایگاه اصلی در اختیار مجموعه جهاد کشاورزی استان قرار خواهد گرفت تا بتواند تسهیلات، خدمات و یارانه‌های بخش کشاورزی را جذب کند.

وی بیان داشت: سرشماری نباید با مباحث دیگر حوزه اقتصادی، چون تسهیلات و یارانه اشتباه گرفته شود و شهروندان باید در خصوص ارائه آمار و داده‌های مربوط به املاک کشاورزی خود مساعد لازم را داشته باشند.

منتظری ادامه داد: مباحث آموزش در حوزه سرشماری کشاورزی به صورت جدی دنبال خواهد شد و زمان دقیق سرشماری هم دوازدهم آبان‌ماه سال جاری خواهد بود که ۴۵ روز به طول می‌انجامد و به صورت پیمایش خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار