رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تماسی تلفنی آخرین وضعیت محیط‌بان مصدوم اصفهانی را که توسط شکارچیان متخلف مجروح شد، پیگیری کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در گفتگو با پدر این محیط‌بان، به او اطمینان داد که سازمان تمامی اقدامات لازم را برای درمان این مدافع طبیعت انجام خواهد داد.

شینا انصاری سپس در تماس دیگری با محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رئیس جمهور برای انتقال این محیط‌بان به یکی از مراکز درمانی تهران رایزنی کرد، با هماهنگی معاون اجرایی رئیس جمهور در صورتی که کادر درمان در اصفهان اجازه انتقال بیمار را صادر کنند، ادامه روند درمان «جمشیدیان» زیر نظر یک تیم پزشکی در تهران دنبال خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بان مصدوم که از ناحیه چشم، سینه و بازو مورد اصابت تیر قرار گرفته اکنون در بیمارستان تحت درمان است.

علی عباسی افزود: وضعیت فعلی محیط بان مصدوم از ناحیه چشم وخیم گزارش شده و پس از انجام مداخلات پزشکی نتیجه درمان به آگاهی عموم خواهد رسید و عاملین متخلف تحت پیگرد مراجع انتظامی استان و کشور قرار دارند.

علی جمشیدیان یکی از محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش موته در استان اصفهان بر اثر شلیک شکارچیان متخلف و با اصابت سه ساچمه از ناحیه چشم چپ و کتف و بازو مجروح شده است.

 پناهگاه حیات وحش موته با وسعت ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان، شمال بخش میمه و جنوب غربی شهرستان دلیجان قرار دارد، از این منطقه حفاظت شده به عنوان مهم‌ترین پناهگاه آهوی ایرانی یاد می‌شود.


۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده و یک گونه دو زیست در پناهگاه حیات‌وحش موته شناسایی و ثبت شده‌اند، یوزپلنگ ایرانی نیز زمانی در این منطقه زندگی می‌کرد، آهوی ایرانی شاخص‌ترین جانوری است که در دشت موته زیست می‌کند؛ قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، کفتار، گرگ، شغال، روباه، گراز، انواع جوندگان، خزندگان، آگامای پولک شاخی و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، کوکر شکم‌سیاه، انواع چکچک، انواع چکاوک، شاهین، بالابان، دلیجه، عقاب و کرکس از گونه‌های جانوری دیگر این منطقه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.