نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: امسال تولید مرکبات ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

مجتبی شادلو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون برداشت اصلی مرکبات شروع نشده و برداشت پیش از موعد به صلاح کشور نیست. اما به دلیل شرایط مساعد اقلیمی و بارش در نوار خزری و مناطق مرکبات خیز شمال و جنوب، وضعیت باردهی مناسب بوده که بامدیریت زمان برداشت به نفع بازار است.

او با بیان اینکه برداشت مرکبات شمال از ابتدای  آذر و مناطق جنوب اوایل آبان شروع می شود، افزود: برداشت نارنگی از یک‌ماه پیش آغاز شده است و کماکان برداشت مرکبات تا یک ماه آینده ادامه دارد.

شادلو ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید مرکبات ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد که براین اساس مجموع تولید مرکبات به ۸.۵ میلیون تن  خواهد بود که ۵ میلیون تن آن به پرتقال اختصاص دارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران با بیان اینکه وضعیت تولید مرکبات از لحاظ کمی و کیفی مناسب است، افزود: بنابر آمار در مجموع تولید محصولات باغی حداقل در برخی محصولات بیش از ۵۰ درصد و در برخی محصولات ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت صادراتی داریم، در غیراین صورت دچار رکود می شویم، از این زو باید تلاش شود تا ارزآوری خوبی داشته باشیم.

او وضعیت تولید سیب درختی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون برداشت سیب درختی در حال انجام است که بدلیل شرایط آب و دما انتظار می رود که رشد ۳۰ درصدی تولید سال گذشته تکرار شود که در صورت تحقق ۴ میلیون تن سیب درختی تولید می شود که ۵۰ درصد آن باید صادر شود. 

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار