وزیر امور خارجه ایران که در بغداد به سر می‌برد در دیدار با همتای عراقی درباره مناسبات دوجانبه و اوضاع جاری در منطقه به گفتگو نشست.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی و در مقصد نخست دور سوم سفرهایش به منطقه به منظور گفتگو درباره اوضاع جاری منطقه و تلاش برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در بغداد حضور دارد، بعدازظهر امروز (یکشنبه) ۲۲ مهرماه با فؤاد حسین همتای عراقی دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی همچنین امروز در نشست خبری مشترک با همتای عراقی از مواضع عراق در قبال عدم اجازه برای استفاده از حریم هوایی این کشور علیه ایران یا هر کشور دیگر منطقه قدردانی کرد.

وزیر خارجه در این نشست خبری با بیان اینکه ما همواره در خصوص مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی با هم رایزنی داشتیم، اظهار داشت: سفر‌های متعدد بین دو کشور صورت گرفته و آخرین سفر هم رئیس‌جمهور ایران به بغداد سفر و به شهر‌های مختلف رفت. سفر بنده به صورت مشخص برای رایزنی درباره مسائل ویژه و خطرناک و حساس در منطقه ما و منطقه خلیج‌فارس صورت گرفته است. رایزنی‌های بسیار خوبی داشتیم و تبادل اطلاعات و تبادل نظرات بین ما صورت گرفت. 

وی همچنین عنوان کرد که کاملاً برای یک وضعیت جنگی آمادگی داریم و از جنگ نمی‌ترسیم، ولی خواهان جنگ نیستیم و افزود: ما خواهان صلح هستیم و برای صلح عادلانه در غزه و لبنان تلاش خواهیم کرد. در این موضع با دوستان خود در منطقه و به خصوص در عراق اشتراک نظر داریم. معتقدیم که جنایات و تهاجمات رژیم صهیونیستی باید زودتر متوقف و آتش‌بس برقرار شود.

وزیر خارجه بیان کرد: تصمیم گرفتیم در این زمینه با هم همکاری داشته باشیم. هم به مشورت‌های خودمان ادامه دهیم و هم اقدامات هماهنگی را صورت دهیم برای اینکه بتوانیم جلوی تشدید تنش در منطقه را بگیریم و برای صلح و آتش‌بس تلاش کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این سفر قرار است به عمان برود.

اسماعیل بقایی سخنگو، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و محمد علی‌بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج‌فارس نیز عراقچی را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه در دور نخست این سفر به لبنان و سوریه و در دور دوم به عربستان سعودی و قطر رفت و با مقامات این کشور‌ها درباره اوضاع جاری در منطقه به گفتگو پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار