معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی به زودی به ۴۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

محمد جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور امروز (یکشنبه ۲۲ مهر ماه) در نشست با مجمع نمایندگان گیلان در سالن اجتماعات بنیاد مسکن انقلاب گیلان، یکی از سیاست‌های بنیاد مسکن را رفع مشکلات و گره‌گشایی دانست و گفت: ۱۰ درصد طرح هادی در مناطق روستایی کشور بازنگری شده و اعتبارات خوبی نیز برای بازنگری طرح هادی در نظر گرفته است. 

او با بیان اینکه در حال حاضر میانگین ساخت‌و‌ساز و بازسازی مسکن‌های روستایی در کل کشور ۵۴ درصد و در استان گیلان ۶۰ درصد است، افزود: فعال بودن در حوزه اقتصادی و معیشت محور از ویژگی‌های زندگی روستایی است که برای توسعه شاخص‌های مسکن در روستا‌ها نیز اعتبارات خوبی توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است. 

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ۵ سال آینده تمامی خانه‌های روستایی در گیلان نوسازی می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها، دولت نیز سقف اعتبارات ساخت مسکن را افزایش داده و به زودی میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی ۴۵۰ میلیون تومان خواهد شد. 

جودی، گیلان را پایلوت نوسازی کامل مسکن روستایی در برنامه هفتم توسعه خواند و گفت: در برنامه هفتم توسعه آمده که تمامی منازل روستایی در کشور باید نوسازی و یا بازسازی شوند که در این راستا اقدامات قانونی در حال انجام است. 

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.