رییس پارک علم و فناوری قزوین از رتبه نخست این مرکز در حوزه اقتصاد دانش بنیان و همچنین ارتقای ۲۴ رتبه‌ای در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

جعفر احمدی رییس پارک علم و فناوری قزوین در نشست خبری گفت: رتبه نخست استان قزوین بر اساس ارزیابی شاخص‌های ۱۰ گانه از جمله اقتصاد دانش بنیان، کارآفرینی، هیات‌های اندیشی ورز، افزایش تولید و صادرات دانش بنیان انتخاب شده که در سال گذشته در رتبه ۲۴ قرار داشت.

وی با بیان اینکه سطح علمی پارک علم و فناوری قزوین از سطح سه کشوری به ۲ رسیده است، ادامه داد: فعالیت‌های پارک فناوری قزوین گسترده‌تر شده و می‌توانیم متخصصان بیشتری جذب کنیم، این درحالی است که تنها پارک علم و فناوری سطح ۲ کشور هستیم که در برنامه‌ها و فعالیت‌های پارک علم و فناوری سطح یک حضور داریم.

احمدی به حضور در طرح گرنت همساز وزارت علوم اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این طرح وزارت علوم یک هزار میلیارد ریال را در اختیار ۶ پارک علم و فناوری قرار داد تا با تسهیلگری، یک هزار ایده کاربردی و برتر به محصول تبدیل شود که در استان قزوین فراخوان‌های ایده پردازی و جمع آوری ایده‌ها انجام شده و در مرحله داوری و ارزیابی است.

به گفته این مسئول، در حال حاضر چهار مرکز رشد در چهار شهرستان بزرگ قزوین فعال است و در حالی که پیش از این جزو سه استان ضعیف در ایجاد مراکز رشد بودیم و هیچ مرکز رشد و فناوری در شهرستان‌ها فعال نبود.

وی افزود: پارک علم و فناوری قزوین جزو ۶ استان کشور است که در طرح برش‌های استانی قرار گرفته و تفاهم نامه‌هایی سه جانبه با معاونت علمی ریاست جمهور، استانداری قزوین و پارک علم و فناوری به امضا رسانده که در قالب آن ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ۲ سال جهت توسعه و تجاری سازی پروژه‌های دانش بنیان و فناوری در نظر گرفته شد.

به گفته احمدی، این طرح‌ها براساس آمایش سرزمینی همچون هوشمند سازی دشت قزوین، کشاورزی و مشاغل، توسعه صندوق‌های پژوهش فناوری و تقویت ایمنی جاده‌های استان و زیست محیطی و مدیریت پسماند فعال خواهند بود.

رییس پارک علم و فناوری قزوین یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های پارک علم و فناوری استان قزوین را راه اندازی ۲ مرکز نمونه ساز و ساخت سریع محصولات عنوان کرد و گفت: در چند ماه گذشته خوشبختانه موفق شدیم با حضور معاون پارک علم و فناوری ۲ مرکز فب لب (کارخانه‌های کوچک شده تولید سریع محصولات) افتتاح کنیم که در این مراکز صنایع و مراکز علمی و فناوری می‌توانند ایده خود را به نمونه محصولات تبدیل کرده و کارایی و ایرادات آنها را مورد بررسی قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار