رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا بر ضرورت اجرای ماده ۱۴ قانون هوای پاک تأکید کرد.

نشست کارگروه شهرستانی کاهش آلودگی هوا و تدوین انتقال واحد‌های آلاینده با دستور کار پیگیری جابجایی و انتقال کارخانه آسفالت شهرداری دزفول از مهرشهر به ابتدای جاده شهیون برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ضمن اشاره به ضرورت اجرای ماده ۱۴ قانون هوای پاک مبنی الزام واحدهای آلاینده واقع در مناطق مسکونی به جابجایی و انتقال در مکانی مناسب تر ، کارخانه آسفالت شهرداری دزفول را که در انتهای کمربندی شهید دانش، در مجاورت منازل مسکونی کوی مهرشهر واقع شده است به دلیل مغایرت استقرار آن با ضوابط محیط زیست، همجواری با مناطق مسکونی، فعالیت توأم با آلایندگی و شکایت متعدد ساکنین، مهمترین گزینه برای جابجایی با استناد به ماده ۱۴ قانون هوای پاک دانست.

ا و جهت جلوگیری از مخاطراتی که فعالیت این کارخانه برای سلامت شهروندان و ساکنان منطقه به دنبال خواهد داشت بر تسریع در جابجایی این واحد آلاینده و اجرای دقیق ضوابط و الزامات محیط‌ زیست تاکید کرد.

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول، نیز در این جلسه با بیان اینکه عزم جدی مسئولان شهرستان برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی و بهبود زیرساخت‌های شهری است، گفت: تلاش داریم تا زمان لازم برای برطرف کردن مشکلات و تسهیل فرآیند جابجایی و احداث کارخانه آسفالت را به حداقل برسانیم تا ان شاءالله در آینده‌ای نزدیک ساخت این کارخانه وارد مرحله اجرایی شود.

پیگیری لازم درخصوص جابجایی کارخانه آسفالت شهرداری دزفول تا حصول نتیجه توسط شهرداری و طرح موضوع جابجایی به مکان جدید در کمیته استانی اداره کل حفاظت محیط زیست از مهمترین مصوبات این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار