رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: ۲۰ دانشجو معلم از دانشگاه فرهنگیان برای انجام اقدامات عمرانی، تربیتی و فرهنگی راهی اردو‌های جهادی شدند.

حمیدرضا مشهدی رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: قزوین پایلوت تغییرات اهداف اردو‌های جهادی بوده که علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، مسائل تربیتی و فرهنگی را نیز در دستور کار قرار داده و در این راستا دانشجویانی از دانشگاه فرهنگیان در مناطقی از روستا‌ها مستقر شدند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته اقدامات جهادی در روستا‌های آوج، الموت، قاقازان و مناطق اطراف قزوین اجرایی شد و حتی برای کودکان افغانستانی در منطقه اقبالیه نیز خدمات تربیتی و فرهنگی صورت گرفت.

مشهدی ادامه داد: امسال این برنامه‌ها از روستای اصغرآباد واقع در آبیک آغاز شد که مدرسه روستا از لحاظ بصری نیاز به کار‌های تعمیراتی و عمرانی از جمله رنگ آمیزی بود و همچنین دانشجو معلمان اقدامات تربیتی و فرهنگی را نیز برای بچه‌های روستا اجرا کردند.

این مسئول با بیان اینکه طرح جهادی با همکاری دانشجویان دانشگاه و بسیجیان قزوین صورت می‌گیرد، گفت: بعد از شناسایی مناطقی که نیاز به این اردو‌ها دارند، داوطلبان انتخاب می‌شوند و داوطلبانی که در روستا‌ها اردو‌های جهادی را برگزار می‌کنند تا اتمام کار‌ها در همان ناحیه مستقر خواهند شد.

به گفته مشهدی، اقدامات جهادی برای دانشجو معلمان در خصوص کسب تجربیات و هم برای افراد ساکن روستا می‌تواند بسیار مناسب باشد و بنا داریم این طرح با همکاری بسیج ناحیه و بسیج پردیس خواهران و برادران دانشگاه فرهنگیان تداوم یابد.

به گفته رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین، کار‌های جهادی ظرفیت بسیار خوبی برای امیدآفرینی، ایجاد شادی و نشاط و همچنین اجرای اقدامات عمرانی و تربیتی و فرهنگی در مناطق محروم به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: پنج اردوی جهادی دیگر نیز تا تعطیلات نوروز اجرایی خواهیم کرد که در ایام نوروز نیز این اردو‌ها ادامه خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار