رییس هیات اسکواش قزوین گفت: همزمان با روز جهانی اسکواش دانش آموزان مستعد این رشته ورزشی در سطح مدارس استان استعدادیابی می‌شوند.

صدیقه ربیعی رییس هیات اسکواش قزوین گفت: ویژه برنامه‌های روز جهانی اسکواش برای دومین سال پیاپی با شعار "هرخانواده، یک تیم اسکواش" به مدت یک هفته در قزوین اجرا می‌شود که از جمله مهمترین آنها می‌توان به طرح استعدادیابی دانش آموزان مستعد این رشته در سطح مدارس استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در نخستین گام، طرح استعدادیابی و ارزیابی حرکات اصلاحی در دبیرستان دختران پارس قزوین زیر نظر کمیته استعدادیابی استان برگزار شد، این درحالی است که معرفی این رشته مهیج ورزشی از طریق برنامه‌های فرهنگی همچون برپایی ایستگاه‌ها و مسابقات نقاشی برای مدارس ابتدایی و در فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان نیز در حال اجرا بوده تا کودکان از سنین پایه با این ورزش آشنا شوند.

ربیعی اضافه کرد: معرفی این رشته ورزشی در سنین پایه و ایجاده انگیزه در آنها می‌تواند استعداد‌های خاص دانش آموزان را شکوفا کرده و همچنین بستری را فراهم کند تا دانش آموزان اوقات فراغت خود را با ورزش سپری کنند و در عین حال نیز از مخاطرات آسیب‌های اجتماعی، به ویژه فضای مجازی نیز دور باشند، در همین راستا ورزش مهیج اسکواش با توجه به جذابیت‌هایی که به ویژه برای کودکان و نوجوانان دارد می‌تواند مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

وی عنوان کرد: برگزاری کارنوال معرفی ورزش اسکواش توسط اتوبوس گردشگری شهرداری قزوین با حضور جمع زیادی از دانش آموزان به منظور آشنایی شهروندان با ورزش اسکواش و ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان از دیگر برنامه‌های فرهنگی برای معرفی این ورزش بوده که در روز چهارمین روز از هفته اسکواش برگزار و با استقبال گرم همشهریان قزوینی نیز روبرو شد.

رییس هیات اسکواش قزوین گفت: از دیگر برنامه‌های روز جهانی اسکواش می‌توان به مسابقات ویژه آقایان اشاره کرد که امروز یکشنبه در محل کورت تخصصی اسکواش قزوین با حضور ورزشکاران و ورزش دوستان قزوینی برگزار می‌شود تا شهروندان از نزدیک شاهد این ورزش مهیج باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار