بر اساس اعلام سازمان لیگ فدراسیون والیبال نام ۲۷۱ بازیکن برای حضور در بالاترین سطح رقابت والیبال ایران (لیگ برتر مردان) در سامانه ملی ثبت شده است.

سی‎وهشتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه یازدهم مهر با حضور ۱۳ تیم آغاز شده است.

شهداب یزد، مهرگان نور، پیکان تهران، صنعتگران امید، شهرداری ارومیه، سپهر صدرا مشهد، طبیعت، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، چادر ملو اردکان و سایپا تهران تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند.

بر اساس اعلام سازمان لیگ فدراسیون والیبال نام ۲۷۱ بازیکن برای حضور در بالاترین سطح رقابت والیبال ایران در سامانه ملی ثبت شده است که با باشگاه‌ها نیز قرارداد دارند و میانگین ۲۰.۸ بازیکن برای هر تیم به دست می‌آید.

از نظر تعداد بازیکنان ثبت شده در سامانه ملی والیبال، تیم پاس گرگان با ۳۳ بازیکن در رتبه نخست قرار دارد، طبیعت با ۲۴ بازیکن جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و تیم صنعتگران با ثبت ۲۳ بازیکن در رتبه سوم قرار دارد. همچنین کمترین بازیکن ثبت شده در تیم‌های سپهر صدرا مشهد و مس رفسنجان است که عدد ۱۵ را نشان می‌دهد.

پنج بازیکن خارجی نیز در لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۳ حضور دارند که عثمان فریاد علی از پاکستان و پائولو لوری باربوسا از برزیل (شهداب یزد)، آفاق خان از پاکستان و آمیت بالوان سینق از هند (مس رفسنجان) و می‌هایلو میتیچ از صربستان در تیم پیکان تهران هستند.

تعداد اعضای کادر فنی تیم‌های لیگ برتری در سال ۱۴۰۳ فعلا ۱۱۲ نفر است که تیم‌های پاس گرگان و طبیعت به ترتیب با ۱۲ و ۱۱ نفر کادر فنی بیشترین آمار را در اختیار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار