در بیستمین مراسم تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش شیراز با حضور جمعی از فرهنگیان و پیشکسوتان حوزه‌ی فرهنگ، ادب و هنر، از یک عمر تلاش فرهنگی و هنری مجید چیزفهم دانشمندیان، تجلیل به عمل آمد.

در این آیین، منصور غلامی رییس اداره پیشکسوتان آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه پیشکسوتان چشم و چراغ جامعه هستند، افزود: این اداره در راستای تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش، از استاد مجید چیزفهم دانشمندیان هنرمند خوشنویس و شاخص در سطح استان و کشور در عرصه‌ی فرهنگ و هنر تجلیل به عمل آورد. 

او در این مراسم گفت: استاد چیزفهم دانشمندیان، از جمله هنرمندانی است عمر خود را صرف خدمت به فرهنگ و هنر این کشور و پرورش استعداد‌های این مرز و بوم کرده است.

رییس اداره پیشکسوتان آموزش و پرورش فارس افزود: پیشکسوتان گنجینه‌های گران بهایی هستند که تجربیات ارزشمندی را یدک می‌کشند و نباید این عزیزان با بازشستگی فراموش شوند و نام نیک آنان باید نسل به نسل به آیندگان برسد و این گوهر‌های ارزشمند باید همواره به عنوان الگو در صدر قرار گیرند؛ لذا این برنامه‌ها در این راستا تعریف شده است که امروز شاهد بیستمین آیین گرامیداشت این عزیزان بودیم.

غلامی با بیان اینکه هنر خوشنویسی، از جذاب‌ترین جلوه‌های بصری جهان است، بیان کرد: استاد چیزفهم دانشمندیان در بعد اخلاقی انسانی شایسته و باکمال و در بعد هنری و درخط نسعلیق و در خط ثلث، جزو اساتید خبره‌ی کشور است و باعث افتخار جامعه هنر خوشنویسی فارس است. 

استاد مجید چیزفهم دانشمندیان از فرهنگیان پیشکسوت و مسوول اسبق انجمن خوش نویسان نیز طی سخنانی با تشکر از غلامی رییس اداره پیشکسوتان آموزش و پرورش به پاس اهمیت دادن به پیشکسوتان اظهار داشت: توجه و اهمیت به زحمات چندساله‌ی بازنشستگان، اقدامی ارزشمند جهت دلگرمی و قوت قلب آنان است.

استادچیزفهم دانشمندیان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک وزارتخانه موثر در جامعه است و پیشکسوتان این وزارتخانه، با توجه به تجربیات ارزشمند فرهنگیان نباید به فراموشی سپرده شوند.

او افزود: هنر خوشنویسی، هنری اسلامی و دور از ابتذال است و انتظار ما از متولیان فرهنگ و هنر استان، کمک به ترویج و اشاعه‌ی این فرهنگ و هنر اسلامی و پاک به نسل جوان است.

استاد چیزفهم اضافه کرد: هنر خوشنویسی، نقش بسزایی در مسیر زندگی افراد ایفا می‌کند و افراد را منضبط، منظم و متعهد پرورش می‌دهد.

گفتنی است استاد دانشمندیان، متولد سال ۱۳۳۵ در شیراز است که خط نستعلیق را در محضر استادان حمید دیرین و غلامحسین امیرخانی و خط ثلث را در محضر استادان محمدحسینی موحد و عبدالرضایی فراگرفت و جوانی خود را صرف احیا و ترویج هنر خوشنویسی و خدمت به حوزه فرهنگ و هنر کشور و فارس کرده است. 

او عضو منتخب شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران است که رییس انجمن خوشنویسان شیراز، مدیر مسوول نشریه فرهنگی کلک دیرین، تربیت صد‌ها شاگرد و تقدیم به جامعه‌ی هنر ایران، چندبار کتابت قران کریم و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد، رئیس آموزشکده فنی شهید رجایی و رییس هنرستان ناحیه ۳ شیراز بخشی از فعالیت‌های وی است. همچنین در اسفندماه ۱۳۹۱ نشان درجه یک هنری در رشته خوشنویسی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

ضمنا در این مراسم باشکوه با هنرمندی و سخنرانی اساتیدی مانند استاد حسین سلطانی مقدم، استاد نوید گویی، دکتر مجید اسکندری، دکتر فرهاد اسماعیلی و استاد حسن صفری برگزار شد و سخنرانان در وصف اخلاق و هنر استاد چیزفهم مطالب ارزشمندی را بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار