مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ۲۹ هزار تن محصول انگور در تاکستان‌های استان تولید و برداشت شده است.

رحیم یوسفی گفت: استان اردبیل دارای ۴۱ هزار هکتار باغ است که از این میزان باغ، سالانه بالغ بر ۳۷۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سطح تاکستان و باغات انگور استان اردبیل را حدود ۲ هزار و ۴۲۰ هکتار اعلام کرد و با اشاره به قرار گرفتن ۹۵ درصد این باغات در شهرستان مشگین‌شهر، افزود: ۷۰ هکتار از این میزان تاکستان به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده است.
او از برداشت سالانه ۲۹ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: شهرستان مشگین شهر در مجموع دارای ۱۵ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۲۰ هزار تن محصول در این باغات تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از استان می‌شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به کاشت حدود ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ انگور در شهرستان مشگین شهر افزود: متوسط عملکرد در باغات سنتی ۱۳ تن در هر هکتار و در باغات فراز و روسیمی بالغ بر ۴۰ تن در هر هکتار است.
او با اشاره به روسیمی شدن حدود ۵۰۰ هکتار از تاکستان‌های شهرستان مشگین شهر بیان کرد: انگور تولید شده در این شهرستان آن قدر باکیفیت است که انگور مناطق دیگر هم با نام انگور مشگین‌شهر در بازار‌های داخلی عرضه می‌شود.
یوسفی علت شیرین و باکیفیت بودن محصول انگور مشگین شهر را قرار گرفتن باغات در ارتفاعات بالای یک هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا، شب‌های خنک منطقه در اواخر دوره رسیدن محصول، رنگ طلایی محصول و خاک مناسب و رقم کشمشی بی دانه این محصول ذکر کرد و گفت: انگور مشگین شهر بازارپسند بوده و زبانزد خاص و عام است.
او افزود: تاکنون ۵۰۰ هکتار از باغات انگور استان اردبیل روسیمی و نوسازی شده که این امر موجب افزایش سه برابری برداشت محصول شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.