مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون عملیات تخلیه ۲۳۰ هزارتن کالای اساسی در بندر چابهار در حال انجام و حمل به مقاصد مصرف کشور است.

قاسم عسکری نسب  با اشاره به اینکه بندر چابهار بندری مهم، راهبُردی و اقیانوسی کشور به شمار می‌رود که می‌تواند پذیرای کشتی‌های پهن پیکر باشد، اظهار کرد: با شروع نیمه دوم سالجاری و با استمرار واردات کالاهای اساسی و نهاده های دامی از طریق بندر چابهار عملیات تخلیه ۲۳۰ هزار تن گندم، شکر خام و جو دامی در بندر چابهار آغاز شده و فرآیند انتقال آنها به مقاصد مصرف در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با امکانات و تجهیزات موجود در بندر چابهار امکان ارائه خدمات به انواع گروه‌های کالایی و رویه‌های گمرکی در بندر چابهار وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: آبخور مناسب و زیرساخت‌های موجود در بندر چابهار امکان پهلوگیری کشتی های بالای ۱۰۰ هزار تن را در این بندر ایجاد کرده است‌.

وی بیان کرد: با ورود کشتی های بزرگ غلات و محموله های کالاهای اساسی به بندر چابهار و تکمیل سیلوی ۲۰۰ هزار تنی غلات در بندر شهید بهشتی؛ چابهار از بنادر اصلی کشور در تامین کالاهای دامی و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور خواهد شد.

عسکری نسب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بویژه بندرچابهار با اتصال به آبهای آزاد و اقیانوسی از جمله مناطقی در دنیا هستند که به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب از مزایای ترانزیتی خوبی بهره مند هستند، افزود: با گسترش شبکه حمل و نقل و ارتباط مطمئن و کارآمد می‌تواند از این مزایای در راستای افزایش درآمدهای ارزی و ارتقای موقعیت استراتژیک خود در منطقه به نحو مطلوب استفاده کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه هیچ محدودیت و کسری به لحاظ ظرفیت در این بندر وجود ندارد، گفت: در حال حاضر بندر چابهار ۸.۵ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا دارد.

وی اظهار کرد: زیرساخت هایی مانند ساخت انبار از مهمترین فاکتورهای زنجیره لجستیک بنادر کشور بویژه بندر شهید بهشتی چابهار است و نقش بسیار مهمی در افزایش ظرفیت و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالا دارند که در نهایت سبب افزایش جذابیت بنادر برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار