مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته با بازرسی و نمونه گیری مستمر در بازار و واحد‌های تولیدی، هزار و ۵۰۰ کالای غیر استاندارد در استان شناسایی شده است.

دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد (۲۱ تا ۲۷ مهر) گفت: در این مدت ۳۲۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات بازار با هزینه‌ی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان انجام و از این تعداد ۴۳ نمونه مردود شده‌است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار بازرسی در قالب طرح امین در بازار استان انجام شده افزود: در مجموع در یک سال گذشته هزار و ۵۰۰ محصول غیر استاندارد در استان شناسایی و از دسترس استفاده مردم خارج شده‌است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی اظهار کرد: در یک سال گذشته هزار و ۲۵۴ مورد بازرسی و هزار و ۳۴۱ نمونه برداری از ۳۰۳ واحد صنفی استان انجام شده که تعداد ۱۱۴ پروانه استاندارد به دلیل نبود رعایت شاخص‌های استاندارد ابطال شده است.

دستورانی از صدور هفت فقره پروانه تولید محصول حلال در استان در این مدت خبر داد و بیان کرد: داشتن این نشان نقش موثری در صادرات محصولات تولیدی به کشور‌های اسلامی دارد و همچنین در مدت یاد شده چهار پروانه تشویقی استاندارد و یک پروانه دانش‌بنیان صادر شده است.

وی گفت: در مجموع ۳۰۶ محصول در یک سال و نیم گذشته در استان آزمون شده‌اند که در ابتدای طرح در ۴۳ درصد این محصولات شاهد کم فروشی بودیم، اما اکنون با اجرای مستمر طرح، میزان کم فروشی به نزدیک صفر درصد رسیده است.

دستورانی، نظارت بر فعالیت ۲ هزار و ۲۰۰ آسانسور، ۴۶۸ وسیله‌ی بازی، ۶ هزار ترازو، نازل‌های سوخت و ۲۶ جایکاه سی ان جی را از جمله وظایف و فعالیت‌های اداره کل استاندارد خراسان جنوبی بر شمرد و افزود: ۱۱ مورد تجهیزات شهر بازی در قاین داریم که تمام آن فاقد گواهینامه استاندارد است و در زمینه استاندارد تجهیزات زمین بازی در استان وضعیت مناسبی نداریم و هیچ زمین بازی در استان دارای گواهینامه استاندارد نیست به گونه‌ای که ۵۳۴ مورد انواع تجهیزات مختلف در زمین‌های بازی استان داریم که تمام آن بدون گواهینامه است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی تصریح کرد: بازرسی‌های استاندارد از جایگاه‌های سی ان جی تا کنون منجر به بستن هفت جایگاه شده که پنج جایگاه به صورت مجدد بازگشایی و ۲ جایگاه همچنان غیرفعال است.

وی افزود: نان تولیدی شامل استاندارد اجباری نیست، اما آرد استان شامل استاندارد اجباری است که آرد تولیدی استان از نظر استاندارد مشکلی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار