معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۹ هزار و ۲۲۰ زن و هزار و ۷۹۳ مرد در دوره‌های سوادآموزی استان کرمان در حال آموزش هستند.

 عباس ارجمند کرمانی در جلسه شورای پشتیبانی استان کرمان با بیان اینکه سه دوره سوادآموزی داریم، گفت: دوره سواد، دوره معادل مدرک سوم ابتدایی، دوره انتقال دوره معادل مدرک ششم ابتدایی و دوره تحکیم دوره تثبیت یادگیری است که بعد از دوره سواد برگزار می‌شود و لازمه‌ی آن داشتن مدرک سواد آموزی است.


وی با اعلام اینکه منظور از حجم اولیه در سوادآموزی سهمیه‌ای است که از سوی سازمان، ابتدای شروع کلاس گذاری در اختیار استان قرار می‌گیرد، افزود: آموزش دهنده فعال آموزش دهنده‌ای است که تا مهر ۱۴۰۲ موفق به کلاس گذاری شده و در سامانه سوادآموزی فعال بوده و آموزش غیر فعال، آموزش دهنده‌ای است که موفق به کلاس گذاری تا مهر ۱۴۰۲ نشده و در سامانه غیر فعال است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۱۳ سوادآموز در استان در کلاس‌های سوادآموزی مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: بیشترین سوادآموزان به میزان ۳ هزار و ۵۱ نفر و در رده سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند.

ارجمند کرمانی گفت: طی پارسال ۷۹.۵۲ درصد سوادآموزان، ایرانی و ۲۰.۴۸ درصد اتباع خارجی بوده اند، هزار و ۱۳۴ آموزش دهنده شامل ۹۷۳ آموزش دهنده زن و ۱۶۱ آموزش دهنده مرد در استان فعالیت کرده اند که ۷۷۸ نفر آنان فعال و دارای کلاس بوده اند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار قبولی سوادآموزان را در استان در منطقه کشکوییه و کمترین آمار را در آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان داشته ایم.


ارجمند کرمانی افزود: پارسال هزار و ۸۱۲ سوادآموز در استان در مسابقات کتابخوانی شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۵۵۰ نفر زن و ۲۶۲ نفر مرد بوده اند.

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کرمان با حضور استاندار و رئیس شورای سواد آموزی استان، مدیرکل آموزش و پرورش، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان و سایر مسئولان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار