رژیم صهیونیستی و هم پیمانان غربی‌اش خصوصا بعد از حمله به لبنان چندین عملیات فریب با لایه‌های مختلف رسانه‌ای طراحی و اجرا کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی و رسانه‌های دست‌نشانده آن خصوصاً در تلویزیون‌های ضدانقلاب هر روز عملیات فریب جدیدی را علیه محور مقاومت اجرا می‌کنند. این اخبار جعلی و انحرافی چند هدف را دنبال می‌کند. یکی از اهداف مهم آن ایجاد اختلاف بین محور مقاومت خصوصاً ایران و حزب‌الله برای تضعیف این محور است. همچنین اسرائیل سعی دارد با استفاده از این خبرسازی‌ها ضعف‌های خود را پوشش دهد و این‌طور القاسازی کند که پیروز میدان است.

همچنین تل‌آویو و غرب با این خبرسازی‌ها و انحراف افکار عمومی سعی می‌کنند معادلات میدان را طوری طراحی کنند که به اهداف خود برسند. این خبرسازی‌ها نوعی عملیات فریب برای انجام‌دادن عملیات دیگر علیه محور مقاومت است. این در حالی است که رژیم صهیونی و غرب نسبت به ضرباتی که دریافت می‌کند به‌شدت با سانسور و خفقان پیش می‌رود. اعترافات خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی در کنترل اخبار خود توسط صهیونیست‌ها نشان‌دهنده همین موضوع است و اخیراً خبرنگار آمریکایی فاکس نیوز در اسرائیل به دلیل انتشار گزارشی درباره مکان‌هایی که موشک‌های ایران در آن فرود آمده بودند، بازداشت شد!

جنگ روانی صهیونیست ها

بنابراین رژیم صهیونیستی جنگ روانی و اطلاعاتی خاصی را در عین سانسور اطلاعات برای پنهان‌سازی شکست‌های خود و القای پیروزی در جنگ حتی بیشتر از اهداف میدانی اجرا می‌کند؛ بنابراین بایستی نسبت به اخبار صحنه نبرد نیز با دقت زیادی برخورد شود و خصوصاً از صحه‌گذاشتن بر اخبار برخی رسانه‌های صهیونیستی مانند شبکه ۱۲ اسرائیل که رسانه ارتش رژیم است، خودداری شود.در ادامه به برخی از این عملیات‌های فریب می‌پردازیم، هر چند تعداد این جعلیات بیشتر از این تعداد است اما همین موارد نیز بافت خبرهای دروغ و روند و القاسازی که پشت آن قرار دارد را به‌خوبی نشان می‌دهد.
 
 
۱_ ایران پشت حزب الله را خالی کرده است!
پس از شهادت سید حسن نصرالله بود که رسانه‌های بیگانه سعی کردند اینطور وانمود کنند که ایران دیگر دست به عملیاتی علیه صهیونیست‌ها نمی‌زند و حزب‌الله در جبهه نبرد با صهیونیست‌ها یکه و تنهاست. اما عملیات «وعده صادق دو» و پس از آن نمازجمعه نصر که به امامت رهبر معظم انقلاب و حمایت حماسی مردم تهران انجام شد این تصویرسازی غلط را از بین برد. حضور هم‌زمان وزیر خارجه کشورمان در لبنان نیز حاوی پیام مهمی به دنیا و صهیونیست‌ها بود که ایران هیچ‌گاه پشت فلسطین و محور مقاومت را در برابر رژیم صهیونیستی خالی نمی‌کند. فرود هواپیمای «سید عباس عراقچی» در فرودگاه بیروت با وجود تهدیدات صهیونیست‌ها پیام اقتدار و دست بالای ایران در این معادلات را ارسال کرد. در همین راستا، رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه نصر بیان فرمودند که «در انجام‌وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده عمل می‌کنیم.»
اکانت اسرائیلی
۲_ حمله به پارک ایرانی لبنان
در بحبوحه نبرد حزب‌الله با متجاوزان صهیونیست انتشار تصاویر از حمله ارتش اسرائیل به یک پارک در ۴۰۰ متری مرز و تخریب مجسمه «شهید قاسم سلیمانی» نیز یک عملیات فریب برای پوشش آسیب‌پذیری تل‌آویو تلقی می‌شود. اسرائیل با این نوع تحرکات تلاش دارد تا افکار عمومی را از شکست در میدان منحرف نماید.ارتش اسرائیل هم‌زمان با تلفات روزانه تکاورهایش در نبرد با رزمندگان رضوان در مرز با لبنان این تصاویر را منتشر کرد.نکته قابل‌توجه اینجاست که این نیروهای کشته و زخمی شده از تکاورهای ارتش اسرائیل‌اند و نیروی داوطلب، ذخیره یا پیاده‌نظام نیستند. علاوه بر این جراحت‌های وارده به صهیونیست‌ها به دلیل تسلیحات پیشرفته حزب‌الله سطحی نیست و حال بسیاری از آن‌ها وخیم گزارش می‌شود.صهیونیست‌ها به‌شدت در انتشار اخبار تلفات نظامی حساس‌اند و در این یکسال با وجود گزارش‌های متعدد در خصوص تلفات بالایی ارتش حتی در رسانه‌های صهیونیستی، بازهم سانسور شدیدی در این زمینه در اسرائیل اعمال شده است.
حمله به پارک ایرانی لبنان
 
۳_ معامله سیدحسن نصرالله توسط ایران
پس از شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان بود که فردی که خود را از نزدیکان سید حسن نصرالله معرفی می‌کرد موضوع عجیبی را در گفت‌وگو با شبکه العربیه عنوان کرد. این فرد که ظاهر یک روحانی شیعه را دارد اما با منافقین و موساد در ارتباط است، سعی کرد با روایتی تفرقه‌افکن موضوع جعلی معامله ایران بر سر سید حسن نصرالله را جا بیندازد اما خیلی زود عقبه و افکار این فرد مشخص شد.
شایعه معامله سیدحسن نصرالله توسط ایران
۴_ صلح با غزه و حماس بعد از ترور شهید هنیه
مسعود پزشکیان رییس جمهور کشورمان در این راستا در جلسه هیئت دولت، با تسلیت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و محکومیت شدید این ترور گفت: «چنین جنایتی بار دیگر ثابت کرد این رژیم جنایت‌کار به هیچ یک از موازین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبندی ندارد. ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی نیز که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماماً دروغ بود و فرصت دادن به چنین جنایت‌کارانی صرفاً آنها را در ارتکاب به جنایات بیشتر جری‌تر خواهد کرد.»پس از ترور شهید نصرالله بود که رسانه‌های ضدانقلاب ادعا کردند که یک ایرانی مکان این شهید بزرگوار را لو داده است. عملیاتی که برای تفرقه‌افکنی میان حزب‌الله و ایران به‌شدت در این چند هفته اخیر دنبال شده است.
شایعه صلح با غزه و حماس بعد از ترور شهید هنیه
 
۵_ دروغ‌سازی متعدد درباره سردار قاآنی
روزی نیست که درباره سردار قاآنی از سوی رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب دروغ‌سازی صورت نگیرد.روزی این رسانه‌ها از عامل نفوذی ایرانی در لو دادن محل سید حسن نصرالله با هدف اختلاف در محور مقاومت سخن‌پراکنی می‌کنند. روزی نیز از غیبت سردار قاآنی در نماز جمعه نصر سخن می‌گویند. حالا شبکه فارسی‌زبان اینترنشنال که به بازوی رسانه‌ای اسرائیل تبدیل شده است، در جدیدترین دروغ خود مدعی بازداشت خانگی سردار اسماعیل قاآنی شد.این در حالی است که رسانه‌هایی مانند اینترنشنال پیش‌ازاین خبر از به‌شهادت‌رسیدن اسماعیل قاآنی داده بودند. برخی مطرح می‌کنند این اخبار جعلی برای ایجاد واکنش نیروهای قدس و استفاده اطلاعاتی صهیونیست‌ها مطرح می‌شود. اما هر قدم و با هر خبر جعلی که خبر گذشته را تکذیب و نقض می‌کند این عملیات فریب مشخص و مبرهن است.
شایعه صلح با غزه و حماس بعد از ترور شهید هنیه
 
با این حال در این فضا رژیم صهیونیستی و زائده‌های رسانه‌ای آن نشان داده‌اند برای رسیدن به اهداف خود دست به خبرسازی و ساخت فیک نیوزهای مختلف می‌زنند تا با فریب افکار عمومی هم میدان‌داری کند و هم این‌طور القا کنند که روند میدان در دست آن‌ها است.با این شرایط باید سعی کنیم نسبت به پالایش اطلاعات اقدام و خصوصاً نسبت به اخبار ناامیدکننده به دیده تردید بنگریم و در پی راستی‌آزمایی آن برآییم. در ضمن نباید با افراد کارشناس‌نما هم در دام این تله‌های روانی صهیونیسم بیفتیم که نمونه آن بحث کارشناس تلویزیون است که با اینکه خود حزب‌الله ادعای دست‌داشتن ایران در خصوص تهیه پیجرها را بارها رد کرده چنین افرادی در خط دشمن و تله افتراق و جدایی انداختن میان محور مقاومت حرکت می‌کنند! با این شرایط که جبهه نبرد سخت و سخت‌تر می‌شود رژیم صهیونیستی که بیشتر تحت‌فشار است دست به خدعه و نیرنگ می‌زند که در برابر آن باید هوشیار بود و آگاهانه رفتار کرد.
 
منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.