معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت: سهم گیلان در تعداد شرکت‌های تولیدی دانش بنیان فقط ۱۰۰ واحد است.

حسین افشین روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان گیلان در دهکده فناوری و نوآوری فشتام رشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این چرخه باید از نخبگان از ابعاد مختلف حمایت شود، اظهار کرد: مهمترین و بزرگترین حمایت در سنین بالا برای نخبگان ، احترام و تکریم آنان و استفاده از دانش و تجارب شان است در این چرخه دیده می شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از نخبگان در کشور اضافه کرد: تا زمانی که معیشت نخبگان تامین نشود اثرگذاری آنان هم آنگونه که باید و شایسته است، اتفاق نمی‌افتد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: حمایت از نخبگان در قالب بسته‌های حمایتی ویژه تدوین و برنامه ریزی می‌شود و در قالب این حمایت ها موضوع خانه‌دار شدن و صاحب مسکن شدن نخبگان نیز مد نظر است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور اظهار کرد: شمار واحدهای دانش بنیان طبق برنامه باید به ۳۰ هزار مورد افزایش یابد که البته پتانسیل کشور بیش از این تعداد است.

وی به فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در گیلان اشاره کرد و افزود: این آمار شرکت های دانش بنیان با توجه به طرفیت های نیروی انسانی و زیستی این خطه رقم پایینی است.

افشین بیان کرد: شرکت های دانش بنیان باید در حوزه های لبه دانش از جمله هوش مصنوعی فعال شوند و بسته حمایتی در این حوزه نیز تعریف و در نظر گرفته می شود.

وی اظهار کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری، حمایت های استان (از جمله استاندار) و دانشگاه ها، مرجعیت علمی و پارک های علم و فناوری سه ضلع اصلی برای گام برداشتن در مسیر پیشرفت شرکت های دانش بنیان است.

استاندار گیلان نیز در جمع خبرنگاران گفت: این استان از ظرفیت های و استعدادهای نیروی انسانی خوبی برخوردار است که باید استفاده شود.

هادی حق شناس با اشاره به فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در گیلان اظهار کرد: اغلب شرکت ها مشکل مکان و تولید انبوه دارند که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان در گیلان باید تا پایان برنامه هفتم توسعه حداقل سه برابر شود و این استان ظرفیت لازم برای تحقق این رشد را داراست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.