رئیس اداره حفاظت محیط زیست سروستان از بازگشت بیش از ۳ هکتار از عرصه‌های تصرفی دریاچه مهارلو به محیط زیست این شهرستان خبر داد.

منصور شیروانی شیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروستان با اشاره به بازگشت عرصه‌های تصرفی دریاچه مهارلو به محیط زیست این شهرستان، اظهار کرد: میزان ۳ هکتار و هزار و ۹۳۵ مترمربع اراضی ملی تالاب مهارلو حوزه استحفاظی شهرستان سروستان از دست متصرفان خارج شد و به محیط زیست بازگشت.

او تصریح کرد: به دستور دادستان شهرستان سروستان و با قطعیت، حکم این اراضی ملی تصرفی از طرف دادگاه تجدید نظر شهرستان با همکاری پاسگاه انتظامی کوهنجان و رئیس و کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان سروستان اراضی همجوار پاسگاه محیط بانی مهارلو صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروستان ادامه داد: این اراضی در سال‌های قبل تخریب و تصرف شده بود و پس از پیاده کردن نقشه و تعیین حدود توسط نهرکن با تنظیم صورتجلسه از دست متصرفان خلع ید انجام و تحویل محیط زیست شد.

شیروانی شیری با اشاره به آسیب‌هایی که دریاچه مهارلو را تهدید می‌کند، گفت: قانون خط قرمز ما در برخورد با متخلفان است، اراضی پیرامون دریاچه مهارلو در محدوده مدیریت محیط زیست قرار دارد و همه افراد باید حریم آن را رعایت کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سروستان بیان کرد: در این زمینه قانون با هیچ کس مماشات نخواهد کرد، حفظ و نگهداری از مواهب دریاچه مهارلو موضوع مهمی است که از اولویت‌های محیط زیست شهرستان سروستان به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.