سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: امروز هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی فقط غزه و جنوب لبنان نیست؛ بلکه هدفشان پایین آوردن پرچم ولایت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی معارفی شب میلاد امام حسن عسکری (ع) در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: امام عسکری علیه‌السلام با این که تمام عمر خود را در زندان بودند؛ ولی تمام تلاش خود را کردند که جایگاه امامت برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه انبیا، امامان و علما سه منصب دارند، گفت: اولین منصب پیامبران، امامان و علما تبیین مسائل اعتقادی، عبادی و اخلاقی است؛ ولی مأموریت انبیا و امامان به این محدود نیست و دشمن با این مأموریت انبیا و امامان کاری ندارد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت منصب دوم انبیا، امامان و علما را امامت به معنای هدایتگری و رهبری جامعه دانست و افزود: دشمن می‌خواهد مردم در جهالت و گمراهی بمانند؛ لذا پیامبران، امامان و علمایی که پیرو اهل‌بیت هستند وظیفه دارند که مردم را بیدار کنند؛ امام حسین (ع) خون خود را در راه بیداری مردم داد تا مردم از جهالت نجات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دشمن با منصب امامت خیلی مشکل دارد، ادامه داد: ما از شهادت‌ها اصلاً هراس نداریم؛ زیرا شهادت را بیدارکننده و زنده‌کننده می‌دانیم.

ماندگاری با تأکید بر اینکه امام عسکری علیه‌السلام یک روایت معروف برای عصر غیبت دارند، بیان کرد: ایشان می‌فرمایند فقیه و عالمی که حافظ دین خدا است و خودش را ساخته و با هوای نفسش مخالفت می‌کند و مطیع امر پیامبر و امام است بر مردم واجب است که از او پیروی کنند و دنبال او راه بیفتند.

وی با بیان اینکه مردم در عصر غیبت با امام معصوم ارتباط مستقیم ندارند و باید با علما و حرکت کنند، عنوان کرد: همه علما بیان‌کننده احکام و اعتقادات هستند؛ ولی همه تبیین‌کننده حق و باطل و بیدارکننده مردم و مبارزه‌کننده با باطل نیستند.

آیت‌الله خامنه‌ای علمدار اصلی جهان اسلام هستند

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه در هر زمان یک نفر علم را بر می‌دارد، گفت: از علمای بزرگی مانند آیت‌الله حق‌شناس پرسیدند که اعلم کیست؟ ایشان فرمودند ببینید علم دست چه کسی است همان فرد اعلم است امروز علم‌دار اصلی جهان اسلام آیت‌الله خامنه‌ای هستند و از تهدید‌های دشمن هراسی ندارند.

وی منصب سوم پیامبران، امامان و علما را حکومت دانست و افزود: این منصب را همه انبیا و امامان نتوانستند داشته باشند؛ حکومت یعنی اجرای احکام و حدود الهی و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، پیامبر (ص) ۱۰ سال، امیرالمؤمنین (ع) ۴ سال و امام حسن مجتبی (ع) ۶ ماه حکومت داشتند و بقیه اهل‌بیت به‌خاطر عدم قابلیت جامعه و اینکه مردم حاضر نشدند برای دین خود مایه بگذارند به منصب حکومت نرسیدند.

ماندگاری تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴۵ سال است که ولایت‌فقیه به برکت خون شهدا سه منصب تبلیغ، امامت و حکومت را دارد و پرچم هدایت علوی در این کشور برافراشته شده و دشمن نتوانسته این پرچم را پایین بکشد.

وی با بیان اینکه امروز هدف آمریکا و رژیم اشغالگر قدس فقط غزه و جنوب لبنان نیست؛ بلکه هدفشان پایین آوردن پرچم ولایت امیرالمؤمنین و ازبین‌بردن نظام جمهوری اسلامی است، افزود: نگه‌داشتن این پرچم هزینه می‌خواهد و ان‌شاءالله این پرچم در همه جهان برافراشته خواهد شد و به دست حضرت حجت بن الحسن (عج) داده خواهد شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هزینه نگه‌داشتن این پرچم مبارزه با باطل و مجاهدت است، گفت: نجنگیدن با دشمن دوراه دارد یکی اینکه با قبول ذلت تسلیم دشمن شویم و راه دوم راهی است که قرآن پیشنهاد می‌کند که به‌اندازه‌ای قدرتمند شویم تا دشمن جرئت نکند حمله کند و این قوی‌شدن با اتحاد زیر پرچم ولایت‌فقیه ممکن است.

وی ابراز کرد: امام عسکری (ع) فرمودند مردم نسبت به دین خدا و ولی خدا سه دسته هستند، یک دسته کسانی که دنبال حق و هدایت هستند، دسته دوم حزب باد هستند و وظیفه گروه اول روشنگری این افراد است و دسته سوم افرادی هستند که شیطان بر آنها سوار شده و جلوی حق را می‌گیرند.

ماندگاری تأکید کرد: امروز به برکت خون شهدا منصب تبلیغ، امامت و حکومت نصیب مکتب اهل‌بیت شده است و اگر می‌خواهیم این جریان به ظهور برسد باید هزینه بدهیم و این هزینه حمایت از ولایت، کمک به جبهه مقاومت، کمک مالی به مردم غزه و لبنان و اعلام آمادگی برای مبارزه با دشمنان است؛ ما جنگ‌طلب نیستیم؛ ولی جنگ بلدیم و دشمن باید بداند که ما اهل تسلیم‌شدن و ذلت نیستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار