حجت الاسلام محی الدینی گفت: امروز اقتدار ما مرهون مقام رهبری و ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز گفت: خداوند در آیه ۱۲۶ سوره اعراف میفرماید؛ (دعای ساحران در زمان حضرت موسی) خدایا دل‌های ما را سرشار از صبر قراربده تاایمان خود را از دست ندهیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری ذیل این آیه میفرمایند؛ تهدید منافع استکبار علت بغض و عناد آنهابااسلام است که این جنایات را انجام می‌دهد.

محی الدینی خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی فشار دشمن زیاد است، انسان باید صبر از خداوند طلب کند. وی ضمن بیان مطالب فوق توضیح داد: دعای حسن عاقبت دعای بسیاربااهمیتی است.

امام جمعه مهریز بااشاره به نشانه‌های مومنین واقعی اظهارداشت: حفظ آرامش، مقاومت، استقامت در برابرگناه، باصراحت بودن، شجاعت و تضرع به درگاه خدا از مهمترین ویژگی مومنین واقعی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز در خطبه دوم نمازجمعه ۲۰ مهرماه باتاکید بر تقوا، اقامه نماز و اهمیت نماز و زکات اظهارداشت: بخشیدن گناه دیگران و گذشت کردن، خویشتن داری هنگام عصبانیت، صله رحم، همکاری با برادران دینی، شناخت در دین، اخلاق خوب و امربه معروف و نهی از منکر از توصیه و سفارش‌های امام حسن عسکری علیه السلام است که باید سرلوحه امور قراردهیم.

وی ضمن تسلیت وفات شهادت گونه حضرت فاطمه الزهرا س تصریح کرد: شخصیت این بانوی باکرامت در زیارتنامه ایشان مشخص می‌شود.

محی الدینی مقام شفاعت، زیارت بامعرفت ایشان و مقام عاقبت بخیری را از مقامات حضرت فاطمه معصومه س عنوان کرد و افزود: همچنین شهادت پنجمین شهیدمحراب اشرفی اصفهانی را تسلیت می‌گوییم.

هفته پیوند اولیا و مربیان را گرامیداشت و افزود: دولت و آموزش و پرورش وظیفه دارد، زمینه و امکانات تحصیلی دانش آموزان را فراهم کند، خیرین هم کمک کنند، اما پیوند اولیا و مربیان به این جهت است که مسئولیت تربیتی فرزندان تنها به عهده پدر و مادر یا مدرسه نیست بلکه هر دوباید در این خصوص تلاش نمایند. امروز علاوه بر خانواده و مدرسه، مساجد نیز در امر تربیت فرزندان ما نقش اساسی دارند، بنابراین این سه نهاد باید بسیارخلاقانه و هوشمندانه با روحیات فرزندان عمل کنند.

وی بر تاثیر معلمین پرورشی در مدارس تاکید کرد و افزود: امر تربیتی و پرورشی نباید در حاشیه قرارگیرد، و درس اصلی مدرسه باشد.

امام جمعه مهریز توصیه کرد: معلمان در اقامه نماز و حجاب و عفاف الگوی دانش آموزان باشند.

وی روز جهانی نابینایان را گرامی داشت و افزود: مراعات حال نابینایان در دستور کار قرارگیرد.

امام جمعه مهریز ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی خاطرنشان کرد: ورزش در تقویت اراده موثر است بنابراین، خیرین نسبت به اماکن ورزشی بیشتر اهتمام بورزند چراکه ورزش تبعات اجتماعی را از بین می‌برد.
وی تخصیص اعتبار و بودجه برای همه رشته‌های ورزشی را توسط مسئولان تاکید کرد.

وی بااشاره حضورباشکوه امت در خطبه‌های جمعه نصر امام خامنه‌ای عزیز گفت: حضور هر نفر، یک موشک بالستیک در قلب دشمن و اسراییل بود.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: سیدحسن یعنی نابودی اسراییل، لذا حتمیت نابودی اسراییل در امتداد مقاومت است؛ لذا اسراییل باید از صحنه روزگار حذف شود.
این حضور‌ها و مقاومت‌ها هستند که سیلی به اسراییل می‌زند.

امروز اقتدار ما مرهون مقام رهبری و ولایت است.

امام جمعه مهریز انتصاب دکتر بابایی استاندار منتخب یزد را تبریک گفت و ضمن تشکر از زحمات دکترفاطمی استاندار قبلی یزد و اظهارامیدواری کرد: منویات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشاند و وعده‌های دولت را محقق کند و به جامعه خدمت کند و در انتصابات شایسته سالاری را مدنظر قراردهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.