معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ هزار و ۷۵۲ شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در خصوص فعالیت اصناف طی نیمه نخست امسال در استان دریافت شده که ۵ هزار شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته است.

ایرج مرندی معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نتایج پیگیری‌ها به افراد اعلام شده، گفت: بیشترین میزان شکایت دریافتی به ترتیب اولویت در حوزه مواد غذایی و پروتئینی، آرد و نان، خودرو، لوازم خانگی و خدماتی بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدا تا پایان شهریورماه، ۴ هزار و ۷۸۸ پرونده تخلف در استان تشکیل شد که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال، ۸ درصد رشد داشته است.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: ارزش ریالی این پرونده‌های تخلفات صنفی و غیرصنفی به ۱۲ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

مرندی در ادامه گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی و غیرصنفی، صنعتی و تولیدی و خدماتی استان از ابتدا تا پایان شهریورماه ۵۰ هزار و ۲۹۵ مورد بازرسی نیز انجام شد.

وی افزود: در این مدت ۵ هزار فقره پرونده تخلف برای رسیدگی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده که ارزش آنها حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال شده است.

برچسب ها: تخلف صنفی ، اداره صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.