فیلم سینمایی «آن دو» از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ۲ جایزه گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان پس از یک هفته برگزاری با پرواز پروانه‌های زرین در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

فیلم «آن دو» به کارگردانی مرتضی رحیمی و به تهیه‌کنندگی علیرضا سبط احمدی یکی از ۱۳ فیلم حاضر در بخش مسابقه ملی این دوره از جشنواره فیلم‌های کودکان و جوانان اصفهان به شمار می‌رفت که توانست در آیین پایانی و در حالی که در سه بخش این جشنواره در جمع نامزد‌های نهایی قرار داشت، ۲ جایزه را به دست آورد.

این فیلم که بخشی از زندگی شهید ظفر خالدی از خردسال‌ترین شهدای دوران جنگ تحمیلی و بردارش خدارحم از اهالی شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری را روایت می‌کند با نظر دبیرخانه سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، جایزه صلح را برای بخش صلح و مقاومت این رویداد بین‌المللی به خود اختصاص داد.

همچنین هیئت داوران این دوره از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان این دوره از جشنواره را به امیررضا فرامرزی برای بازی در فیلم آن دو و در نقش شهید خالدی اهدا کرد.

گفتنی است، شهید ظفر خالدی از خردسال‌ترین شهدای دوران جنگ تحمیلی متولد روستای «تنگ کلوره» لردگان است که ۲۳ خرداد ۱۳۶۱، هم‌زمان با ماه رمضان در منطقه عملیاتی شلمچه و در حالی که بردار بزرگ‌تر خود خدارحم را در آغوش گرفته بود، به شهادت رسید. پیکر او و بردار شهیدش پس از سال‌ها مفقودی، پنجم مرداد ۱۳۷۸ در این منطقه عملیاتی کشف و به زادگاهشان منتقل شد.

مراحل فیلم‌برداری «آن دو» از نیمه پاییز سال گذشته در مناطقی از چهارمحال و بختیاری، شهر آبادان و شهرک سینمایی دفاع مقدس انجام شد. فریبا کوثری، علیرام نورایی، قدرت الله ایزدی، مالک حدپور سراج، آوا دارویت، اسرافیل علمداری، محمدرضا ژاله، کامران دهقان، داراب آقاسی زاده، سلیمه رنگزن و مژگان محمودیان از دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم آن دو نقش آفرینی دارند.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به دبیری مجید زین‌العابدین و به میزبانی اصفهان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار