بازرس کل سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تحقق شعار سال بازدیدهایی از واحدهای تولیدی شهرستان‌های استان به عمل آمد، که با پیگیری های صورت گرفته و تشکیل جلسه با مسولان مربوط، درصد قابل توجهی از مشکلات پیش روی سه واحد تولیدی مرتفع شده است.

غلامرضا کوهی ضمن تبریک ۱۹ مهرماه سالروز تشکیل سازمان بازرسی اظهار کرد: مطابق اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری به عهده سازمان بازرسی بوده که در انجام این ماموریت، سه نوع بازرسی برنامه ای، فوق العاده و موردی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: ارسال نامه هشداری به دستگاه‌های اجرایی، نهادها، سازمان‌ها و موسسات مشمول یکی دیگر از شیوه‌های نظارت است که معاملات دستگاه‌های اجرایی نیز به محض بارگیری اطلاعات در سامانه مربوط، مورد بررسی واقع می‌شود.

بازرس کل سیستان و بلوچستان گفت: بازدیدهای سرزده از نحوه خدمات رسانی دستگاه‌های اجرائی در جهت بهبود کیفیت خدمات از جمله اقداماتی است که همواره مورد توجه بوده است.

وی به اقدامات بازرسی کل سیستان و بلوچستان در ۶ ماهه اول سالجاری اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد ۳۱ پرونده بازرسی برنامه ای، ۲۹ پرونده بازرسی موردی و یک پرونده بازرسی فوق العاده تشکیل شده، در مجموع ۶۰ گزارش اصلاحی، کیفری و اداری به مراجع ذیربط ارسال شده است.

کوهی اظهار کرد: تعداد نامه های هشداری به دستگاه ها، ۳۳ مورد بوده، در این مدت تعداد یک‌هزار و ۲۳۸شکایت و گزارش فساد در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال بازدیدهایی از واحدهای تولیدی شهرستان های سیستان و بلوچستان به عمل آمد، که با پیگیری های صورت گرفته و تشکیل جلسه با مسوولان مربوط، درصد قابل توجهی از مشکلات پیش روی سه واحد تولیدی مرتفع شده است.

بازرس کل سیستان و بلوچستان تاکید کرد:۳۰ مورد بازرسی سرزده از دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و با هدف تسریع در تکمیل و بهره برداری پروژه های در حال اجرا، ۲۰ مورد بازدید انجام شده است.

وی ادامه داد: روشنایی معابر، هدایت آب های سطحی و نظافت شهری از دیگر موضوعاتی است که بازرسی کل سیستان و بلوچستان در سالجاری به آن پرداخته است.

کوهی بیان کرد: تأخیر در ارسال مرسولات پستی از جمله مشکلاتی بود که نارضایتی مردم را در پی داشت که با پیگیری صورت گرفته خط مستقیم مبادله پستی تهران – زاهدان و برعکس راه اندازی شد.

وی افزود: در خصوص وقوع سیلاب اسفند ماه سال گذشته و فروردین سالجاری در جنوب سیستان و بلوچستان سازمان بازرسی استان به تقصیر و ترک فعل احتمالی مسوولان ورود کرده، موضوع در قالب بازرسی فوق العاده مورد بررسی قرار گرفته که به محض نهایی شدن گزارش در صورت احراز ترک فعل مسوولان قبل از وقوع و حین وقوع سیلاب برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

بازرس کل سیستان و بلوچستان گفت: مردم می توانند شکایات و گزارش فساد را از طریق سامانه ۱۳۶.ir ثبت کرده و یا از طریق شماره تلفن ۱۳۶ و یا به صورت حضوری شکایات خود را اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار