کارشناس داوری درباره قضاوت داور استرالیایی بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در مسابقات انتخابی جام جهانی توضیح داد.

 نوذر رودنیل کارشناس داوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره قضاوت شون ایوانز داور استرالیایی در بازی ایران و ازبکستان در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: به نظرم داور استرالیایی خوب قضاوت کرد و تمام اخطار‌هایی که داد درست بودند.  تمام اتفاقات محوطه جریمه در نیمه اول را  داور مسابقه به درستی ادامه بازی اعلام کرد. در دقیقه ۵۵ بازی، صالح حردانی پای بازیکن ازبکستان را زد که به درستی اخراج شد. در دقیقه ۷۵ در محوطه جریمه ایران اتفاقی رخ نداد. در دقیقه ۸۹ بازی، بازیکن شماره ۹ ازبکستان بر روی مهدی طارمی خطا کرد و باید داور مسابقه به این بازیکن اخطار می‌داد.  

او افزود: دقیقه ۹۰+۱ خطای مشکوک به پنالتی رخ داد. به نظرم اول خطای هَند قلی زاده بود چرا که اول توپ به دست او خورد و بعد از آن توپ به دست بازیکن ازبکستان برخورد کرد و باید خطای او را اعلام می‌کرد. داور مسابقه در ابتدا پنالتی گرفت، اما بعد از بازبینی VAR نظر خود را عوض کرد و دراپ بال  اعلام کرد. دراپ بال جزو اشتباهات داوری می‌شود، چون وقتی داور یک اشتباهی می‌کند دراپ بال اعلام می‌کند. به هر حال یا خطای قلی زاده و یا خطای مدافع ازبکستان بوده است. اگر خطای هند قلی زاده را گرفته باید توپ را به ازبکی‌ها می‌دادند و اگر خطای هند مدافع ازبکی را گرفته باید پنالتی می‌گرفت. به نظرم باید یک ضربه آزاد غیرمستقیم برای ازبکستان اعلام می‌شد، اما داور مسابقه دراپ بال اعلام کرد. هر موقع داور در هر صحنه‌ای اشتباه کرد شروع مجددش دراپ بال می‌دهد، اما این اشتباه نبود و داور مسابقه اول پنالتی گرفت و بعد از تماشای VAR آن پنالتی را رد کرد.  

او در پایان گفت: زمان مفید بازی  ۵۸ دقیقه از ۹۰ دقیقه بازی بود. داور بازی خوب سوت زد و در صحنه‌ها حاضر می‌شد  و دوندگی و جایگیری هایش خوب بود. 

خبرنگار: مریم طایفه  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار