مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: بیش از ۷۵ درصد زندانیان ایلامی موفق به کسب گواهی مهارت در رشته‌های مختلف شدند که پس از پایان حبس خود می‌توانند از این طریق کسب درآمد کنند.

جمشید اسکندری اظهار کرد: اولین مرکز ثابت فنی‌‍ و حرفه‌ای در زندان مرکزی ایلام به منظور کسب حرفه توسط زندانیان در رشته‌های مختلف با تدریس مربیان مجرب در حال آموزش زندانیان است.

وی افزود: در این مرکز دوره‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌هایی از جمله برق ساختمان، جوشکاری، آرایشگری، مکانیک خودرو، تعمیر لوازم خانگی، معرق کاری، قلاب بافی، گیوه بافی، گوهر تراشی، چرم دوزی، تعمیر موبایل و دستگاه‌های الکترونیکی و... آموزش داده می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز دوره‌های مختلف حرفه‌آموزی برای زندانیان زیر نظر و تعلیم مربیان مجرب برگزار شده است.

اسکندری یادآور شد: زندانیان بعد از کسب مهارت در پایان حبس خود می‌توانند با دریافت تسهیلات خوداشتغالی که از مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج اعطا می‌شود، برای خود شغل ایجاد کرده و کسب درآمد داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای ۳۳ درصد از زندانیان استان با ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شغل ایجاد شده که با کسب درآمد و دریافت حقوق ماهیانه، حامی خانواده‌های خود هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.