دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین دیدارش در دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت.

هر دو تیم دو دیدار قبلی خودشان را پیروز شده اند و با ۶ امتیاز در رتبه‌های اول و دومند.

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون

ترکیب تیم ملی ازبکستان:

اوتکیر یوسوپوف، خسن‌الدین علی‌کولوف، عبدالقدیر خوسانوف، رستم‌جان آشورماتوف، فرخ سیفی‌اف، شیرزود نصرالله‌اف، اوتابک شوکوروف، عادل‌جان خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، عباس‌بک فیض‌الله‌اف و الدور شومورودوف 

اوستون اورونوف، ستاره ازبکستانی تیم پرسپولیس که در حاشیه دیدار این تیم با چادرملو مصدوم شد و نتوانست بازی کند، در روز‌های گذشته در تمرین تیمش مشارکت کرد، اما برخلاف پیش‌بینی طرفداران و رسانه‌ها ازبک، در ترکیب اصلی تیمش حضور نخواهد داشت.

ازبکستان ۰ - ۰ ایران

گزارش بازی:

دقیقه ۱۰: نخستین دیدار جدی مسابقه برای ازبکستان به وجود آمد. ماشاریپوف ستاره تیم استقلال تهران در محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و آن را از بین پاهای شجاع خلیل زاده عبور داد اما شجاع اجازه عبور بازیکن رو نداد و ماشاریپوف تعادلش را از دست داد. با این حال داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۴: پاس عمقی طارمی درون محوطه جریمه ازبکستان به سردار آزمون رسید اما توپ او را زدند و اجازه ضربه زدن به سردار داده نشد.

دقیقه ۲۷: بازیکن ازبکستان یک بار دیگر در محوطه جریمه ایران سرنگون شد اما داور این صحنه مشکوک را هم پنالتی نگرفت تا صدای اعتراض ازبک‌ها بلند شود.

در نهایت نیمه نخست مسابقه که به شکلی کسل‌کننده برگزار شد، بدون ایجاد موقعیت خاصی بدون گل به پایان رسید.

تیم فوتبال ایران

دقیقه ۵۶: صالح حردانی مدافع تیم ملی ایران با تکلی خطرناک پای شومورودوف را زد که داور پس از بازبینی VAR به او کارت قرمز مستقیم داد تا ایران ۱۰ نفره شود‌.

دقیقه ۶۰: روی اشتباه طارمی، فیض الله یف صاحب توپ شد و با یک شوت دروازه ایران را تهدید کرد اما شوتش به کنار دروازه رفت.

دقیقه ۶۲ یک فرصت عالی گلزنی برای ازبکستان به وجود آمد اما ماشاریپوف در یک قدمی دروازه به صورت چکشی ضربه اش را زد اما شوتش با اختلاف کم به بالای دروازه رفت.

دقیقه ۶۵ : سردار آزمون در محوطه جریمه ازبکستان سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۶۶: سامان قدوس با دریافت کارت زرد در دیدار با ازبکستان، دو کارته شد و دیدار بعدی ایران مقابل قطر را از دست داد.

دقیقه ۹۱: ضربه قلی زاده به دست آشورماتوف برخورد کرد تا برای ایران پنالتی اعلام شود‌. با این حال داوران VAR نظری مخالف داشتند و باعث شد تا داور استرالیایی خودش صحنه رو چک کند. پس از بازبینی صحنه داور پنالتی را پس گرفت.

دقیقه ۹۷: سانتر عالی قائدی روی یک ضربه آزاد با ضربه سر عزت اللهی همراه شد و دروازه بان ازبکستان با واکنشی عالی توپ را به کرنر فرستاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار