برای اولین بار در خوزستان طرح آبیاری تحت فشار در ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک وارد فاز اجرایی شد.

محمد جعفر آفرین مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: برای اولین بار در استان خوزستان طرح آبیاری تحت فشار در ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چمگلک اندیمشک به صورت غیرمتمرکز با همکاری تشکل‌های بخش کشاورزی وارد فاز اجرایی شد.

او صبح امروز در بازدید میدانی مشترک کارشناسان مؤسسه جهاد نصر اهواز مجری طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری از اراضی کشاورزی منطقه، گفت: به منظور مصرف بهینه آب، افزایش سطح زیر کشت و نهایتاً افزایش تولید و درآمدزایی زارعین مطالعات این طرح در سطح ۲ هزار هکتار و برای اولین بار در استان خوزستان به صورت غیرمتمرکز با همکاری تشکل‌های بخش کشاورزی آغاز شد. 

آفرین اضافه کرد: با توجه به امکان سنجی صورت گرفته و پیگیری‌های این مدیریت انتظار می‌رود در سال آتی این طرح وارد فاز اجرایی شود.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: منطقه چمگلک دارای ۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی مرغوب است که در فاز ابتدایی، آب ۲ هزار هکتار از اراضی از چاه‌های کشاورزی که دارای موافقت و تخصیص آب مورد نیاز از وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان هستند، از این طرح منتفذ خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در فاز‌های بعدی دیگر مناطق شهرستان از جمله بخش الوار گرمسیری، لور و پشمینه زار در دستور کار مطالعات مؤسسه جهاد نصر قرار خواهند گرفت که اخبار تکمیلی در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است؛ با تلاش، پیگیری و نظارت مدیریت جهادکشاورزی اندیمشک و برای اولین بار این طرح عظیم با حضور میدانی مؤسسه مجری طرح، کشاورزان و بهره برداران و همکاری و همیاری تشکل‌ها اجرا خواهد شد.

پیش بینی می‌شود مبلغ اعتبارات هزینه شده این طرح به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برسد که تمام هزینه‌های انجام گرفته از ابتدا تا انتهای طرح رایگان و در جهت تأمین و امنیت غذایی در خدمات ماندگار دولت چهاردهم ثبت خواهد شد.

موسسه جهاد نصر در زمینه مطالعه، طراحی و اجرای تمام پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی با اولویت بخش کشاورزی فعالیت می‌نماید و پس از ۷ سال در شهرستان اندیمشک خواستار مطالعه و اجرای این طرح عظیم شده است؛ که اجرای این طرح علاوه بر تامین و امنیت مواد غذایی در این شهرستان، اشتغال پایدار را در پی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.