معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ماهانه ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن آرد در استان تولید شده و در بین بخش‌های مختلف توزیع می‌شود.

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۱۸ کارخانه آرد در استان فعال بوده و تولیدات داخلی نیاز استان را کفایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همواره بر موضوع تشدید بازرسی‌ها از نانوایی‌ها توسط دستگاه‌های عضو کارگروه اردونان تاکید شده، اضافه کرد: درجه بندی کارخانه‌های آرد هم در دستور کار قرار داشته و سهمیه کارخانجات براساس درجه بندی انجام شده توسط کارگروه بازنگری و قطعی می‌شود.

کرمی ادامه داد: میانگین مشخصی برای ارائه گندم و آرد وجود دارد و براساس عملکرد کارخانجات و کیفیت تولید به برخی سهمیه بیشتری داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در حوزه آرد و نان، زمینه سازی در راستای تولید با آرد کامل است، اظهار کرد: مقرر شده که ۲ واحد نانوایی به صورت آزمایشی در راستای تولید نان با آرد کامل کار کنند و اگر رغبتی باشد و دانشگاه علوم پزشکی هم تایید کند، تعداد واحد‌ها افزایش یابد.

طبق آمار‌ها میزان مصرف نان در آذربایجان‌غربی از متوسط کشوری بالاتر است.

برچسب ها: نان و آرد ، توزیع آرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.